Oktatási megközelítésünk az újságírás területén a gyakorlat közben elsajátított tudás megszerzését helyezi fókuszba. Munkánk során figyelemmel kísérjük a globális média trendjeit és arra törekszünk, hogy elismert nemzetközi újságírókat és szakértőket vonjunk be a hallgatókkal való munkába.
Az újságírás gyorsan változik: a hagyományos üzleti modellek ma már nem működnek, a közösségi média komoly kihívást jelent, az újságírás pedig elsősorban a véleménynyilvánítás színterévé vált és gyakran politikai értelemben „aktivistaként” viselkedik. Az is előfordulhat, hogy a jövőben a független újságírás abban az értelemben, ahogyan ma ismerjük, már nem fog létezni. A médiumoknak ki kell találniuk, hogyan tudnak saját termékükkel elegendő pénzt keresni a digitális környezetben anélkül, hogy mindeközben közpénzekre, NGO-k alapjaira, vagy éppen uniós támogatásokra kellene támaszkodniuk. Ugyanígy kihívást jelent az is, hogy ne valamilyen őket anyagilag fenntartó. ám médián kívüli vállalat alá tartozzanak. A túlélés kulcsa a hitelesség: a hiteles újságírók megcáfolhatatlan és meggyőző történetmesélése.
Jelenleg olyan hallgatókkal dolgozunk, akik nem feltétlenül szeretnének újságíróként elhelyezkedni, de fejleszteni szeretnék kommunikációs készségeiket. A képzés során feltárjuk az általános érdeklődésre számot tartó témák széles skáláját, és megtanuljuk, hogyan lehet ezeket lebilincselő történetekké alakítani – akár írásbeli, filmes vagy hanganyagban való megfogalmazásról van szó. Reméljük, hogy a jövőben olyan hallgatók számára is vonzóvá válunk, akik valóban a szakmában szeretnének dolgozni. Reményeink szerint kiváló szakembereket fogunk kinevelni, akiknek lesz a célja, hogy a nyilvánosságot pontosan, ugyanakkor szórakoztató módon tájékoztassák.
Újságírás Műhely
Fotelforradalmárok?
Avagy miért szeretjük a sience fiction vagy fantasy filmeket, könyveket, és miért szeretünk rettegni? Az egyén és nemzet legfőbb lelki tápláléka a kultúra, és annak fogyasztása. Fontos, hogy az állampolgárok, a fiatalok érezzék és értsék saját kulturális gyökerük erejét és forrását, valamint a mainstream kultúrát, annak jellemzőit és csatornáit. Érzékenyíteni kell és lehet őket az igényes és kritikus, inkább tudatos fogyasztói attitűdre, valamint gondolkodóvá tehetők a tartalmi közvetítők által evidenciának tekintett tucatfogyasztás felismerésére. A steeming szolgáltatók, gyártók, kultúra teremtők által közvetített jellemzők bemutatása, a vizualitás és a az érzelmi tartalmak pszichológiai háttere és hatása a mindennapi értékrendünkre és gondolkodásunkra. Ezek állnak, az interaktív előadás középpontjában.Virtuális vagy virális?
Az utolsó jelentősebb hazai vizsgálat a tömegkommunikáció szimbólumainak elemzéséről még Kapitány Ágnes és Kapitány Iván 90-es években megjelent kötetében olvashattunk először, elemzésekkel, akkori médiatartalmakkal színesítve az elméletet. Napjainkban más platformok, új médiaháború indult el. Az egyik a tulajdonlásban, a másik az elemző algoritmusokban. Mára egészen megváltoztak kommunikációs szokásrendszereink a vizuális környezeti hatások, az egyén egyre bizonytalanabb saját környezetének értelmezésében. Sokszor nem is tudatosítja magában, hogy elméje számtalan szimbólumot, formát és üzenetet tárol egy-egy médiatartalom fogyasztása által. Ezekre keresünk példákat, elemezzük és értelmezzük információs rendszereinkben a nekünk kínált tartalmakat. Ehhez sorvezetőül Denis McQuail tömegkommunikációs társadalmi modellje áll rendelkezésünkre. A virális tartalmak vizsgálata újabb dimenziókat nyit meg a tömegkommunikációbanSzínház az egész világ?
A tematika a színházra, mint egyedi művészeti területre koncentrál. A műfaj sajátosságaira, történetiségére és komplex művészeti terek feltérképezésére vállalkozik. Megismerteti a magyar színháztörténet legizgalmasabb részleteit (Pld. Nemzeti lebombázása, Madách alakulása, Víg drámaírói köre). Definiálja a dramaturgiai alapfogalmakat, alkalmazásuk a drámaolvasás terén. Hogyan épül fel egy előadás- színházi stációk (olvasópróbától a bemutatóig). A színház, mint komplex műfaj ( rendező, tervezők, írók, színészek, kellékesek, táncosok... szereplők és feladatkörök a magyar színházi életben Legrangosabb színházi emberek a nagyvilágból ( Brook, Mnuschkin, Giorgo Strehler, Taub János, Grotowski)Kapcsolódó hírek

Továbbra is ideológiák kereszttüzében a spanyolországi elesettek völgye
