A hallgatók elsajátítják és gyakorolják az újságírás alapjait. Megismerik az alapelveket, a gondolkodási irányzatokat, az objektivitást/szubjektivitást, az etikai normákat, a témaválasztás módját, a tudósítás és az interjúkészítés mikéntjét. Különös figyelmet fordítanak a legjobb nemzetközi gyakorlatokra, valamint az újságírói kultúrák közötti különbségekre német, francia, angolszász, magyar területen. A hallgatókat tapasztalt hazai és nemzetközi újságírók oktatják és segítik. A résztvevők lehetőséget kapnak arra, hogy szakmai gyakorlatra pályázzanak a hazai és nemzetközi partnermédiában.
A résztvevők műhelymunka keretében sajátítják el, hogyan lehet írott újságírói tartalmat létrehozni, és lehetőséget kapnak a publikálásra.
Igazságkeresés, tényellenőrzés, annak megértése, hogy a nyilvánosság számára mi a fontos és/vagy érdekes, a tények megértése, közlése könnyen érthető módon.
Avagy miért szeretjük a sience fiction vagy fantasy filmeket, könyveket, és miért szeretünk rettegni?
Az egyén és nemzet legfőbb lelki tápláléka a kultúra, és annak fogyasztása. Fontos, hogy az állampolgárok, a fiatalok érezzék és értsék saját kulturális gyökerük erejét és forrását, valamint a mainstream kultúrát, annak jellemzőit és csatornáit.
Érzékenyíteni kell és lehet őket az igényes és kritikus, inkább tudatos fogyasztói attitűdre, valamint gondolkodóvá tehetők a tartalmi közvetítők által evidenciának tekintett tucatfogyasztás felismerésére.
A steeming szolgáltatók, gyártók, kultúra teremtők által közvetített jellemzők bemutatása, a vizualitás és a az érzelmi tartalmak pszichológiai háttere és hatása a mindennapi értékrendünkre és gondolkodásunkra. Ezek állnak, az interaktív előadás középpontjában.
Virtuális vagy virális?
Az utolsó jelentősebb hazai vizsgálat a tömegkommunikáció szimbólumainak elemzéséről még Kapitány Ágnes és Kapitány Iván 90-es években megjelent kötetében olvashattunk először, elemzésekkel, akkori médiatartalmakkal színesítve az elméletet. Napjainkban más platformok, új médiaháború indult el. Az egyik a tulajdonlásban, a másik az elemző algoritmusokban.
Mára egészen megváltoztak kommunikációs szokásrendszereink a vizuális környezeti hatások, az egyén egyre bizonytalanabb saját környezetének értelmezésében. Sokszor nem is tudatosítja magában, hogy elméje számtalan szimbólumot, formát és üzenetet tárol egy-egy médiatartalom fogyasztása által. Ezekre keresünk példákat, elemezzük és értelmezzük információs rendszereinkben a nekünk kínált tartalmakat. Ehhez sorvezetőül Denis McQuail tömegkommunikációs társadalmi modellje áll rendelkezésünkre.
A virális tartalmak vizsgálata újabb dimenziókat nyit meg a tömegkommunikációban
Színház az egész világ?
A tematika a színházra, mint egyedi művészeti területre koncentrál.
A műfaj sajátosságaira, történetiségére és komplex művészeti terek feltérképezésére vállalkozik.
Megismerteti a magyar színháztörténet legizgalmasabb részleteit (Pld. Nemzeti lebombázása, Madách alakulása, Víg drámaírói köre).
Definiálja a dramaturgiai alapfogalmakat, alkalmazásuk a drámaolvasás terén.
Hogyan épül fel egy előadás- színházi stációk (olvasópróbától a bemutatóig).
A színház, mint komplex műfaj ( rendező, tervezők, írók, színészek, kellékesek, táncosok... szereplők és feladatkörök a magyar színházi életben
Legrangosabb színházi emberek a nagyvilágból ( Brook, Mnuschkin, Giorgo Strehler, Taub János, Grotowski)
Kapcsolódó hírek
2021. március 4.
Külgazdasági Műhely, Magyar-Német Intézet az Európai Együttműködésért, Média Iskola, Nemzetközi Kapcsolatok Iskola, Újságírás Műhely