Tanulási képesség és kreativitás fejlesztése

Napjaink gyorsan változó környezetében egy új készség megszerzése és új ismeretek elsajátítása minden vezető számára nagy előny. Az egész életen át tartó tanulás a tehetséges vezető egyik legalapvetőbb képességévé válik. Éppen ezért kiemelt hangsúlyt fordítunk a tanulási készségek fejlesztésére, illetve a kreativitás felszabadítására.

Valószínűleg sokan látták a “Vezércsel” című sorozatot, amely arra inspirált minket, hogy megkérdezzük: Hogyan katapultálhatjuk diákjainkat a csúcsra, mint Elizabeth Harmon? Hogyan lehetséges az, hogy egyesek sokkal gyorsabban sajátítanak el ismereteket?

Az első és második negyedévben elsajátított alap-készségeket a harmadik és negyedik negyedévben a hallgatók konkrét innovációs projektek formájában tehetik próbára, ahol saját innovatív ötleteiket megfogalmazva dolgoznak ki egy negyedéves megvalósítási tervet, amelyet prezentálniuk kell - a kiválasztottak lehetőséget kapnak arra, hogy megvalósítsák az elképzeléseiket.

Tanulási képesség fejlesztése

A tanulási képesség fejlesztése keretében a cselekvés átalakítás módszertan kiscsoportos beszélgetések sorozatát foglalja magában, amelyek során a hallgatók, olyan vezetői kihívásokat vitatnak meg, amelyek megtanítják őket cselekedni, és tanulni a hibákból.

A kurzus a vizsgálódást és az elmélkedést a csoport központi elemévé teszi, miközben a résztvevők tanulnak egymással és egymástól, és megpróbálják megváltoztatni saját mentális reprezentációikat, csapatukat, szervezetüket és kultúrájukat.

A hatékony tanulási módszerek elsajátítása érdekében az ultra-learning módszereit is használjuk. Az Akadémián például egy módszertant tanítunk diákjainknak arra, hogy kiválasszák azt a készséget, amelyet fejleszteni szeretnének, és lehetővé tesszük számukra a módszer gyakorlati megvalósítását is. Például a Tim Ferris jóvoltából létrejött mozgalom során is alkalmazott elvekkel segítjük hallgatóinkat egy terv kidolgozásában, és néhányuknak lehetősége van a gyakorlatban is a kiválasztott új készség rendkívül gyors és hatékony elsajátítására.

Készségfejlesztés:

  • Saját gondolkodásmódunk megkérdőjelezése
  • Empatizálás – elképzeljük, hogy társaink hogyan gondolkodnak, éreznek és viselkednek jelentéktelen/súlyos problémák megvitatása során
  • Készség dekonstrukció - a legkisebb tanulási egységek, lego-darabkák, amelyekkel az embernek el kell kezdenie
  • Tömörítés - a legfontosabb 20% leszűrése és könnyen értelmezhető összefoglalása egy oldalban
  • Gyakoriság - annak eldöntése, hogy milyen intenzitással gyakoroljuk az egyes gyakorlatok legkisebb effektív adagját
  • Kódolás - annak rögzítése, amelyet már tudunk a megtanult információk tárolásához

A kreativitás felszabadítása

A kreativitás nem tehetség, hanem egy működési mód. Ahogy John Cleese mondja: “Az inspiráció az amatőröknek szól-, a többiek csak megjelennek és munkába állnak.”

A kreativitás naponta ismételten megjelenik és mi képesek vagyunk elkapni a pillanatot a korábbi csalódások ellenére. Mivel a változás az élet egyik alapvető törvénye, és a bizonytalanság a fejlődés egyik mozgatórugója, a kreatív alkalmazkodás és az innováció képessége még soha nem volt kritikusabb pont sikerünk szempontjából. Ez a vezetői eszköz a különböző technikák és valós példák felhasználásával fejleszti és tökéletesíti a résztvevők kreativitási képességeit.

Készségfejlesztés:

  • Kreatív problémamegoldó módszerek alkalmazása (pl.: gondolattérképezés)
  • Ügyfélorientált terméktervezési gondolkodás
  • Részvétel különböző kreatív projektekben (pl.: interjúk, recenziók, publikációk)
  • Önkéntesség és más alternatív projektek, ahol a hallgatók kreatív módszereket alkalmaznak és tesztelik a megfelelő készségeiket

 Innovációs Projekt

Előfordul, hogy diákjaink szeretnének meggyőződni róla, hogy az ötleteik megvalósíthatóak-e? Az innovatív ötletek bemutatása egy nagy szervezetben a vezetés számára nagyon különbözik attól, ahogyan az induló vállalkozások kifejlesztik ötleteiket és számtalan potenciális befektető elé tárják őket.       

Az innovációs projektekkel az a célunk, hogy biztosítsuk a diákok számára egy módszertant arra vonatkozóan, hogy egy szervezetben hogyan lehet változtatással kapcsolatos ötleteket megvalósítani. A projekt keretében megismerik a szervezeten belüli kisebb érdekcsoportok különböző megközelítéseit, és integrálják azokat egy működőképes tervben. Ez teszi lehetővé számukra az innovatív elképzelésük végrehajtását, amely valódi változást indít el.  

Az innovációs projektek egyik legértékesebb tulajdonsága, hogy a kiválasztott diákoknak lehetőségük nyílik projekt-elképzeléseik megvalósítására.  

Készségfejlesztés: 

  • Meggyőzés - ez a módszer segíti a diákokat abban, hogy megváltoztassák a szervezeten belüli érdekcsoportok hozzáállását (hitrendszerét), és alkalmazni tudják a változás- kezdeményezést.         
  • Szívósság - megtanulják, hogyan kell megszerezniük a támogatást és leküzdeni az ellenállást, ahogy a változásra irányuló erőfeszítések különböző stádiumokban megnyilvánulnak
  • Motiváció - új viselkedés energetizálása, információ, jutalmazás és felhatalmazás révén.         
  • Kiválasztás - a változást hozó csapattagok kiválasztása összetett feladat, mivel az emberek többségének nincs kitartása ahhoz, hogy a kezdetektől fogva felszínen tartsa a sikerre vezető folyamatokat, ezért diákjaink megtanulják a megfelelő emberek kiválasztásának különböző szempontjait.