A BKF és az MCC az „Együttműködés a legjobbak tehetséggondozásáért” projekt során a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola médiaoktatás terén szerzett többéves tapasztalatát alapul véve fejleszti tovább az MCC-ben nemrég elindított média szakirányt.
A demokráciában a média a társadalmi nyilvánosság elemi fontosságú része, működését ezért is fontos tanulmányozni és megérteni. Az újságírás, a kommunikáció is szakma, olyan szabályokkal, amelyeket hosszú ideje tökéletesítenek és vitatnak a liberális demokráciákban. A Mathias Corvinus Collegiumban elsősorban az angolszász hagyományok szerint tanítjuk a médiumok működésének titkait és működtetésének fortélyait. Kiindulópontunk a szabad sajtó és a felkészült újságíró ideálja, s az ebből eredő szemléletnek a magyarországi média világa ad kontextust. A szakirányon főként PR/kommunikáció, üzleti újságírás, vállalati kommunikáció és web 2.0 kommunikáció terén szereznek ismereteket a hallgatók.
Ennek megfelelően a Collegium oktatói között tekintélyes szakmai múlttal rendelkező szakemberek éppúgy megfordulnak, mint a fiatalabb generáció képviselői. A Collegium ideált és praxist ötvöző médiaprogramja egyszerre ad elméleti és gyakorlati képzést; a gyakorlati képzés nem korlátozódik az írott és az elektronikus újságírásra, hanem a public relations és a kampánykommunikáció alapjait is megtanulhatják diákjaink.
A média és a kommunikációs szakma napjainkban egyre nagyobb mértékű átalakuláson esik át, amelyre a szakmában elhelyezkedni kívánóknak késlekedés nélkül reagálniuk kell. Az újságírók üzleti ismeretek birtokában, akár saját platformokat is létrehozhatnak, míg a kommunikációs szakemberekre tartalomalkotóként hárul egyre sokszínűbb feladat. Mindemellett a médiához bármely ponton kapcsolódó szakembereknek ismerniük és követniük kell az aktuális trendeket, és hogy mi zajlik az őket körülvevő világban: ennek érdekében értő, elemző látásmóddal kell rendelkezniük.
A szakirányon ezért a fent felsorolt készségek elsajátításához szükséges gyakorlatközpontú képzés zajlik, amely komplex elméleti alapokra épül. A médiaelmélet, médiaetika, médiajog és az újságírás különböző műfajelméleti alapjait tágabb perspektívából szemlélve, egyfajta interdiszciplináris gyakorlatot követve tanulják a diákok. A már stabil alapokra könnyedén lehet építeni, így a gyakorlati képzés során a szakirány tagjai az olyan aktuális trendek és szakterületek felől közelíthetik meg a médiát, mint az adatelemző vagy gazdasági újságírás, és az online tartalommarketing. Emellett az angolszász újságírási hagyományok és az angol nyelvű újságírás gyakorlatának megismerése és elsajátítása is nagy hangsúlyt kap a képzés során, Budapesten élő brit tudósítók közreműködésével. Az üzleti kommunikációs tárgyakat pedig olyan ügynökségek bevonásával sajátíthatják el a diákok, mint a Café Communications, a Mitte Communications vagy az Uniomedia. Mindezek mellett a karrierépítés során jól használható tudást adó kurzusokon írásgyakorlatot és prezentációs technikákat tanulhatnak a diákok.
A média területén dolgozók tudják, hogy a siker kulcsa a kapcsolatrendszer. Ennek kiépítésébe már az MCC-s években belekezdenek a médiás diákok, mert gyakorló szakemberektől tanulhatnak az épp aktuális trendekről, szakmai követelményekről. Ezzel együtt a szakirányon korábban végzett diákokkal is jó kapcsolatrendszer alakult ki az évek során; mára már hagyománnyá váltak az éves alumnivacsorák, ahol lehetőség nyílik a diákok számára a kötetlen eszmecserére a média és a kommunikációs szakma résztvevőivel.
A szakirányhoz fűződik a Komáromy Gábor-ösztöndíj megalapítása is, amelyet a Cook Communications és az MCC 2010-ben alapított Komáromy Gábor, a szakirány korábbi oktatójának emlékére. A pályázat célja, hogy a média kritikus megközelítésére ösztönözze a diákokat, és segítse a gyakorlatorientált újságíróképzést.
A szakirány tagjai vacsoracsatákat és egyéb közösségi programokat szerveznek, valamint olyan szakmai programokat, workshopokat, kerekasztal-beszélgetéseket rendeznek, amelyek a kommunikációs szakmához vagy a médiához kapcsolódó aktuális témákat érintenek.
Mi sem bizonyítja jobban a szakirányos képzés sikerességét és az itt tanuló diákok elhivatottságát, mint az, hogy a Mindset pszichológiai szaklap és az Amigos a gyerekekért nonprofit szervezet alapítói is közülük kerültek ki, míg mások a TV2, a Procter & Gamble, vagy épp a Prezi munkatársai.