Középiskolásként úgy gondolod, hogy
- van egy téma, amibe szívesen beleásnád magad minél mélyebben?
- belekóstolnál a tudományos életbe?
- felkészülnél az egyetemre, a rád váró nagyobb kihívásokra?
- elsajátítanád a tudományos dolgozat írásának csínját-bínját?
- elhivatott, a témája iránt lelkesedő kortársaiddal fejlődnél?
- a választott témád magabiztos előadója lennél?
Igen, ez kell nekem!
Képzeld el, hogy
- 10 hónapon keresztül egy támogató mentor segítségével válsz a témád igazi szakértőjévé,
- hazai és külföldi szaktekintélyekkel találkozol, akiktől felbecsülhetetlen értékű tudást kapsz,
- nemzetközi tanulmányúton, táborokban, szakmai programokon szerzel életre szóló élményeket,
- tudományos és prezentációs magabiztosságra teszel szert, amit az egyetemen és az általad tartott előadáson is kamatoztatni tudsz,
- inspiráló, egymásra figyelő, a céljaidat támogató közösség tagja leszel.
Jelentkezz az ösztöndíjprogramba, ha
- Kárpát-medence-szerte, magyar nyelven végzed tanulmányaidat,
- aktív tanulói jogviszonnyal rendelkezel,
- nem a 2023/2024-es tanévben vagy végzős,
- valamely területen kiemelkedő tevékenységet folytatsz, és ezt igazolni is tudod.
Olvasd el a program részletes leírását itt!
Ezt mondták az ösztöndíjprogramról
a korábbi ösztöndíjasok:
„Számomra az Ösztöndíjprogram a lehetőséget jelentette, hosszú idő után végre el tudtam kezdeni egy munkát, majd lerakni valamit az asztalra. Egy új közösséget ismerhettem meg, ahol motiváltak, szerettek és segítettek. Egy álomvilág volt az egész program. A mentoromnak hála, megismerhettem, milyen egy tudományos dolgozatot megírni, ami hivatalos környezetben is megállja a helyét. Az oktatóknak köszönhetően megtanultam, hogyan tudok ütős prezentációt készíteni, magabiztosan előadni, és ezeket a fogásokat még ma is napról napra tovább tudom használni, és megkönnyítik az iskolai kihívásokat. Ha bármikor lehetőségem lenne újrakezdeni vagy hasonló programban részt venni, egy percig nem gondolkoznék, hogy igent mondok.”
/Lázár Zorka/
„Az Ösztöndíjprogram új dimenziókat nyitott meg számomra, felbecsülhetetlen értékű szakmai segítséget és a személyes fejlődést garantáló programokat kaptam. A kutatásban való részvétel, úgy érzem, az egész életemet új irányba terelte, és aktívan kezdtem el érdeklődni a kutatások, szakmai dolgozatok iránt.”
/Angyal Ákos/
„Az itt megismert emberek, az itt megélt tapasztalatok és az elsajátított szakmai tudás nagyban hozzájárult személyiségem kiforrásához, kibontakozásához. Olyan, számomra új típusú közösségi élményekkel gazdagodhattam, amelyekre mindig is vágytam, és amelyeknek a megélése kimondhatatlanul felszabadító érzést jelentett nekem. Hálás vagyok azért a szakmai tudásért és lehetőségért, amelyhez a program során hozzájuthattam. Az itt elsajátított tudás önbizalmat adott a tudományos légkörbe való belépéshez, a lehetőség pedig, hogy tizenhét évesen tíz hónapig egy olyan témát kutathassak, ami igazán, szívből érdekel, ehhez pedig figyelmes és törődő mentori támogatást kapjak, lehengerlőnek és teljesen egyedülállónak találtam. Értékes emberekkel értékes környezetben teremthettünk értéket.”
/Lukász Kamilla/
„Az Ösztöndíjprogram olyan széles spektrumon fejlesztette a képességeimet, amelyekre eddig még nem volt lehetőségem. Az előadói készség, az akadémiai kutatás képességének fejlesztésével gazdagodtam, és végig egy támogató közösség részese lehettem. Úgy gondolom, hogy az egyik legfőbb értéke az Ösztöndíjprogramnak, hogy olyan hosszú távú barátságok köttettek, amelyek egész életem során meghatározóak lesznek, így rendkívül hálás vagyok ezért a kiváló lehetőségért.”
/Báló Dávid/
a mentorok:
„Ez a Program kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy a diákok megtapasztalják egy tudományos projekt megfogalmazásának és kivitelezésének a folyamatát. Az ehhez szükséges új ismeretek elsajátítása és a készségeik fejlesztése mellett továbbá egy aktív közösség tagjává válnak. A Program teret nyújt az ismerkedésre, és segíti a diákokat abban, hogy céljaikat megfogalmazzák, valamint a mentori tanácsokat igénybe véve orientálódjanak. Mindez nagymértékben növeli a magabiztosságot, az önazonosság-tudatot, amelyet felsőfokú tanulmányaik és későbbi pályaválasztásuk során tudnak hasznosítani.”
/Dr. Gazsó Dániel kulturális antropológus, diaszpórakutató, egyetemi oktató/
az előadók:
„A program erejének egyik ékes bizonyítéka az ösztöndíjasok rendkívül motivált hozzáállása, a csapat összetartása és kimagasló nyitottsága. Úgy gondolom, hogy tanulóként ritka az olyan életlehetőség, ahol ennyire erős inkubátorhatás érvényesül. Amikor a szakmai és emberi támogatás ilyen léptékben segíti a fiatalokat a fejlődésben és saját céljaik pontosításában. Fantasztikus érzés, hogy előadóként részese lehettem ennek a folyamatnak.”
(Bieniek Ildikó, kommunikációs szakértő)
„Azáltal, hogy egy témában elmélyedünk, megismerjük a cél eléréséhez szükséges eszközöket, és gyakorlatot szerzünk a használatukban. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy sok más kihívást kezeljünk, hatékonyan és eredményesen oldjuk meg a problémákat. Az ösztöndíjprogram erre ad nagyszerű lehetőséget.”
(Calum Nicholson, szociálantropológus, a Klímapolitikai Intézet igazgatója)
„Imádok csillogó szemű, befogadó és aktív közönséggel dolgozni. Ezt kapom az ösztöndíjprogram diákjaitól. Jó látni a tettrekészséget ettől a generációtól.”
(DrPrezi / Dr. Németh Zoltán, prezentációs tréner)