Olvasási idő: 2 perc

Az MCC Vállalkozáskutatási Műhelye és a Vállalkozáskutatói és Elemzői Hálózat május 17-én tartotta a „Vállalkozói kérdőíves felmérések módszertani dilemmái” című műhelybeszélgetését.

A workshop három olyan szaktekintély gondolatébresztő előadásával indult, akik évek óta dolgoznak vállalati kérdőíves kutatásokon. Az előadásokat tartalmas vita követte.

A műhelybeszélgetésen részt vett:

  • Szerb László – Pécsi Tudományegyetem, egyetemi tanár
  • Nábelek Fruzsina – GVI, ügyvezető igazgató
  • Máth András – ELTE, egyetemi docens

A beszélgetést Szepesi Balázs, a Közgazdasági Iskola vezetője moderálta.

Az előadók és a résztvevők egyetértettek abban, hogy a vállalkozói kérdőíves felmérések esetén fontos a módszertani megalapozás. A kutatások szervezését, mintavételi eljárását, a tervezett mintanagyságot és a kérdéseket a kutatási célokhoz igazítva kell meghatározni. A módszertan és a kutatói szerencse egyaránt befolyásolja, hogy a kutatási eredmények hogyan értelmezhetőek, mennyire általánosíthatóak. A választott módszertan korlátainak ismerete kulcsfontosságú, ez sokat segít az esetleges torzítások kezelésében, a kapott eredmények helyes értelmezésében. A piaci és a kutatói célok különbözőek, a megfelelő módszerek alkalmazásával a kérdésekhez igazodó módszertanú, jól elvégzett felmérés eredményei akár gyakorlati akár tudományos szempontból komoly értéket képviselhetnek.