Egyetemi és doktori tanulmányaimat a Budapesti Corvinus Egyetemen végeztem nemzetközi tanulmányok szakon. A hivatásos olasz−magyar szakfordítói képesítésemet a CCIU képzésén szereztem. A Corvinus Egyetem Nemzetközi és Politikatudományi Doktori Iskolájának doktoranduszaként óraadóként a Világgazdaságtan és az Európai gazdasági kormányzás kurzusokat oktattam az intézményben. Szerkesztőbizottsági tagként segítem az In Statu Nascendi tudományos folyóirat munkáját, angol és magyar nyelvű szakcikkeim jelennek meg a nemzetközi közlekedésfejlesztés, az európai integráció és a regionális együttműködések intézményesülése témájában. Tudományos pályafutásom előtt (és mellett) a KPMG Global Services nevű pénzügyi tanácsadótársaság vállalati hírszerzőjeként dolgoztam, a Latin-Amerika csoport vezetőjeként, majd a MÁV-csoport nemzetközi kapcsolatok szakértőjeként tevékenykedtem. Az MCC Politikatudományi Műhely kutatójaként elsősorban a Visegrádi Csoport, valamint a balkáni országok közpolitikai folyamatainak elemzésével foglalkozom különös tekintettel a közlekedéspolitikára, valamint az európai integráció szakpolitikai vonatkozásaira.
Tóth Bálint László
Kutató
E-mail: toth[pont]balint[kukac]mcc[pont]hu
Tudományos fokozat
Budapesti Corvinus Egyetem - Nemzetközi Kapcsolatok Multidiszciplináris Doktori Iskola - 2021 - PhD. abszolutórium
Egyetemi végzettség
Budapesti Corvinus Egyetem - Nemzetközi tanulmányok MA - 2015
Budapesti Corvinus Egyetem - Nemzetközi tanulmányok BA - 2013
Egyéb akkreditált képzések
Studio Italia & Camera di Commercio Italianaper l'Ungheria - Okleveles szakfordító (olasz–magyar) - 2014
Baross Gábor Oktatási Központ (BGOK) - Vasútüzemi ismeretek - 2019
Oktatási tapasztalat
Budapesti Corvinus Egyetem - Világgazdasági Tanszék (Intézet) - Ösztöndíjas óraadó - 2018-2021
Szakmai tevékenység
MÁV Magyar Államvasutak Zrt. - Nemzetközi kapcsolatok szakértő - 2017-2021
KPMG Global Services Hungary - Csoportvezető szenior szakmai ellenőr (vállalati hírszerzés) - 2016-2017
KPMG Global Services Hungary - Üzleti és vállalati kockázatelemző - 2015-2016
In Statu Nascendi Journal of Political Philosophy and International Relations - Szerkesztőségi tag, tudományos tanácsadótestületi tag - 2020-2022
Kiemelt kutatási projektek
2017/2018: Közép-Európa jövője (A visegrádi vasútpolitikák jövőképei) - EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00007 - Budapesti Corvinus Egyetem - Kutató, óraadó - 2018-2021
Ösztöndíjak
Budapesti Corvinus Egyetem - EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00007 „Tehetségből fiatal kutató” – a kutatói életpályát támogató tevékenységek a felsőoktatásban - 2018-2021
Budapesti Corvinus Egyetem - Pallas Athené Domus Educationis Alapítvány Teljesítményalapú Doktori Ösztöndíj - 2018-2019
Beszélt nyelvek
Angol - C2
Olasz - C2
Spanyol - C2
Kutatási témák
Kelet-közép-európai vasútpolitikák
Kelet-közép-európai közlekedéspolitikák
Regionális integráció az Európai Unión belül (politikai spilloverek)
Délkelet-európai geopolitikai folyamatok
Tagságok
In Statu Nascendi – Political Philosophy and International Relations - Szerkesztőségi tag, tudományos tanácsadótestületi tag - 2020-2022
Délkelet-európai kreatív értekezlet
Interaktív közpolitikai vitakurzus a balkáni országok aktuális társadalmi/infrastrukturális/gazdasági döntéshozatali folyamatairólHírvacsora
Hol élsz Te?
A juniorképzés keretében az öt vidéki egyetemi központban tartott alkalmak a magyar politikatörténet, a demokrácia elméletek, a fiatalok választói magatartásának és az aktuális politikai viták fő kérdéseit, elméleti modelljeit mutatták be.Kárpát-medencei közlekedésfejlesztési jövőképek
Hazánk és a szomszédos országok magyarlakta vidékeinek a közlekedési hálózatát illető fejlesztési elképzelések, stratégiák megismerése, megvitatása, kellő háttérismertetéssel, szakpolitikai fókusszal, nemzetközi kitekintéssel.Kelet-közép-európai kreatív értekezlet
Interaktív közpolitikai vitakurzus a kelet-közép-európai országok aktuális társadalmi/infrastrukturális/gazdasági döntéshozatali folyamatairólSÉTÁLÓKURZUS: Budapest társadalomföldrajza
A kurzus során a város különböző helyszínein, egy-egy emblematikus csomópont, műtárgy vagy közterület példáján keresztül értelmezzük és elemezzük a Budapesten belüli fejlettségi különbségeket, az urbanizáció gyakorlati problémáit, a társadalmi-gazdasági-infrastrukturális tényezők összefonódását.Kiemelt publikációk
The Visegrád Group and the railway development interest articulation in Central Eastern Europe
Bálint L. TÓTH (2019), EASTERN JOURNAL OF EUROPEAN STUDIES
This paper advances thinking on the catalysts of V4 railway policy making by offering an overview of the nature and directions of spillovers triggering Visegrád railway projects. By citing real-life examples of V4 railway cooperation supporting the neofunctionalist or the liberal intergovernmentalist theoretical frameworks, the paper contributes to the better understanding of the spillover phenomena in Central Eastern Europe, while seeking answers on how international railway policies shape the Visegrád Cooperation’s transport strategies. The paper concludes that in Visegrád countries, spillovers are primarily driven by governmental actions that serve as mediators of market, civil society, and financial needs. However, spillovers would hardly take place without the EU’s legal-institutional framework.
Railway Development in Light of Market Needs: A SWOT Analysis of the Rail Transport Markets in the Visegrád Four Countries
Bálint L. TÓTH (2020), International Journal of Business and Economic Sciences Applied Research
This paper provides a comparative analysis of the Czech, the Hungarian, the Polish and the Slovak railway development strategies in light of the evolution of transport needs, travel habits, freight volumes, and regional business relations. By offering a general SWOT analysis through real-life examples, the paper contribute to the better understanding of railway development trends in the Visegrád states. V4 railway integration is in major part powered by the EU’s development funds and regulation. However, the efficiency of train services ranks below the communitarian medium level in most of the V4 states. Therefore, if Visegrád countries wish to close up with their western neighbors, the frequency, the speed, and the quality of train services must improve.
Spillover-effects in International Railway Cooperation
Bálint L. TÓTH (2021), IN STATU NASCENDI: JOURNAL OF POLITICAL PHILOSPHY AND INTERNATIONAL RELATIONS
In recent decades, railway co-operation became an important element in the Visegrád Four countries’ regional integration. V4 presidency programs, annual reports, communiqués, and strategy papers help keep track of the evolution of such endeavours. Keyword searches of official V4 documents (dated from 2000 to 2020) demonstrates that the emergence of railway-related terms coincides with that of the expressions connected to the EU’s mobility development tools. The specialised funds of the EU’s MMFs are crucial for the (re)construction of railway connections between Visegrád countries. The number of cross-border railway construction projects in the region increased in tandem with the expansion of EU financing mechanisms. Such integration might result from spillovers of multilateral high-level decision-making forums. Politics level decision-making is, therefore, crucial for the spilling over of a particular intergovernmental partnership into other fields.
HSR Projects in V4 Countries: EU-driven spillovers of Central East European transport development initiatives
Bálint L. TÓTH (2020), IN STATU NASCENDI: JOURNAL OF POLITICAL PHILOSPHY AND INTERNATIONAL RELATIONS
EU investment initiatives strengthened trade and economic connections within the V4 region. Such projects spilled into the demand for constructing denser, safer, and more reliable rail services. However, as opposed to core EU states, spillovers in Visegrád countries are primarily driven by ad hoc governmental efforts, whereas the automaticity of non-governmental spillover directions is less observable in this case. The research suggests that practical integration in V4 countries generally involves high-level decision making. Spillovers of government and EU decisions are key factors in understanding the nature of interstate regional cooperative endeavors. This paper advances thinking on the catalysts of V4 policy making by offering an overview on the nature and directions of spillovers triggering Visegrád high-speed railway projects.
Visegrád: A Tool Supporting the Implementation of the EU’s Connectivity & Interoperability Strategies in Central East Europe
Bálint L. TÓTH (2018), FOREIGN POLICY REVIEW
On account of their central geographical position, Visegrád States have numerous geopolitical, strategic, economic, social, and historical features in common that provide a solid platform for a joint transport planning. The co-ordinated improvement of transport axes may contribute to the economic performance of Visegrád states. Budapest, Bratislava, Prague, and Warsaw help each other adopt the European Union’s railway traffic standards and legislation. The Visegrád Cooperation provides an optimal forum to agree upon joint lobbying positions before new railway regulations are approved by specified EU bodies or organizations. Consequently, the Visegrád Forum may also be seen as a tool for the endorsement of railway development interests complementing these Four States’ endeavors in specialized EU bodies.
Kiemelt kutatások
Kiemelt Corvinák
A választásnak vége, a kampány folytatódik Szlovákiában
Utolsókból az elsők, avagy milyen társadalmi feszültségekhez vezet a kisebbségek számarányának hirtelen változása?
Visegrádi négyek tegnap és ma (2.)
Visegrádi négyek tegnap és ma
Az ember, aki az egységre törekedett – Silvio Berlusconi portréja
Hatvannégy éve hirdettek „szent háborút” a kommunisták a magyarországi egyházak ellen
A korrupcióellenes mutyizó: a bolgár politika showmanjének portréja
Tito „különutas” politikája: 72 éve láttak hozzá a jugoszláv önigazgatási modell megvalósításához
Votes & Seats - 2022-es előrehozott parlamenti választások Portugáliában
2021. novemberi elnök- és parlamenti választás Bulgáriában
Visegrádi „Ki Mit Tud”
Orosz parlamenti választás (2021)
Mi történt a moldovai előrehozott választásokon?
Elhamarkodott gondolat lenne a V4-es gyorsvasút, vagy már el is késtünk vele?
Előrehozott parlamenti választás Bulgáriában
Örmény parlamenti választások
A horvát önkormányzati választásokról
Mitől (lesznek mindig) népszerűek az áltudományok?
Indul a Votes & Seats Podcast (Bolgár választások)
Rontó Martin
MCC Politikatudományi Műhely
A nemzetközi közösség főmegbízottjának szerepe Bosznia-Hercegovina demokratikus államberendezkedésének kiépítésében
Ferenczy András
MCC Fellowship scholarship
Karlsruhe város urbanisztikai fejlődése
Hardi Ádám
TTI
Pénzügy és számvitel
Kutrovics Máté
TTI
Állam- és Jogtudományok
Fórizs Botond
TTI
Állam- és Jogtudományok
Bárdos Anna
TTI
Nemzetközi és Európai Tanulmányok