Olvasási idő: 2 perc

A Tanuláskutató Intézetnél szerettek volna a mélyére látni az oktatás technológiai perspektíváját befolyásoló tényezőknek. A digitalizáció térnyerésének és az online oktatásnak is kulcsszereplői az oktatástechnológiai vállalatok, ezért a szektor olyan szereplőit ültették le egy asztalhoz, akik első kézből tudnak a mindennapjainkat segítő szoftverek, termékek hátteréről, azok megvalósulásáig vezető útról és az ezeken lévő kihívásokról, buktatókról beszámolni. A napokban tartott rendezvényen Horváth Ádámmal, a Maker's Red Box szakmai igazgatójával és Visy Zoltánnal, a Redmenta ügyvezető igazgatójával Szakos Enikő, az MCC munkatársa beszélgetett.

Az oktatástechnológiai piacon működő cégeknek nincs könnyű feladatuk és maga a piac is meglehetősen speciális. Egyfelől rendkívül sok korcsoport használja ezeket a felületeket a diákoktól kezdve, a szülőkön át egészen a felnőttképzéseken résztvevőkig bezárólag. Másrészt ez egy dinamikusan fejlődő piac, amit a COVID felpörgetett, továbbá a piac heterogenitása miatt kevésbé átlátható és jellemző rá a szabályozatlanság. E mellett problémát jelent az is, hogy ezen a piacon is megjelentek a nagy technológiai cégek.

A két szakember egyetértett abban, hogy az alapvető probléma az, hogy sokszor az oktatás szereplői maguk sem tudják, hogy pontosan milyen platformra van szükségük és az esetek többségében arra fizetnek elő, amire van anyagi lehetőségük. E mellett nagyok sok nem oktatási jellegű problémával is meg kell küzdeni. A termékfejlesztés, a piacra juttatás mind komoly kihívás elé állítja a cégeket nem is beszélve a finanszírozás kérdésköréről.

Az is nagyon fontos főleg a technológiai szektorban, hogy az ember képes legyen és merjen újítani, változtatni, hiszen csak ezáltal biztosított az, hogy az adott termék mindig naprakész maradjon illetve, hogy fel tudja venni a versenyt a konkurenciával.