Jelentősen átalakult a kiadói piac az utóbbi tíz évben. Csak Magyarországon olyan, korábban népszerű vagy a célcsoportjuk relációjában piacvezető lapok jelennek meg már csak online, mint a Világgazdaság vagy a 168óra. Az elektronikus médiumok is azzal szembesülnek, hogy a lineáris műsorfolyamkínálat nem vonzza az embereket, a nézettségi és hallgatottsági adatok zuhannak, világszerte. Az online hírportálok forgalmuk jelentős részét pedig a közösségi médián keresztül könyvelhetik el. Ugyanakkor a kínálat például podcastok, online videók, streaming szolgáltatások fogyasztása rohamosan emelkedik. Miként reagálnak erre a lapkiadók, médiatársaságok vezetői, tulajdonosai? A piac változására történő reakciókon kívül további kérdés, hogy az üzenetek, tartalmak vagy akár értékek miként jutnak el az olvasókhoz, nézőkhöz, hallgatókhoz?

A médiapiac mellett a könyvpiacon sokkal mélyrehatóbb átalakulások figyelhetők meg. A nyomtatott sajtótermékek példányszáma drasztikusan zuhan.  A régi szabály, hogy a lakosság fele könyvvásárló, sajnos nem érvényes már, mindössze 30%-a az európai lakosságnak vásárol évente legalább egy könyvet. Ugyanakkor az eladott példányszámok nem csökkentek jelentősen, mert a vevők több darabot vásárolnak. Az e-könyvek piaci részesedése az utóbbi években stagnál. Mindezek milyen új stratégiát követlenek meg a könyvkiadók részéről?

A 2021-ben megrendezett, nagy sikerű nemzetközi médiakonferenciát követően, nemzetközi és hazai szakemberek, kiadótulajdonosok, szerkesztők ezekre a kérdésekre keresik a választ két napon keresztül az MCC-ben. Míg első nap az előadások és  panelbeszélgetések színtere lesz, a második napon izgalmas vitákat kínálnak a szervezők.

Minden érdeklődőt szeretettel várunk!

Nézze meg Facebook eseményünket is, hogy Ön is naprakész legyen!

A konferencia nyelve angol, azonban szinkrontolmácsolást biztosítunk. Ez alól kivételt képez a január 24-i Budapest Lectures, amin nem biztosítunk szinkrontolmácsolást.


Program

JANUÁR 24., KEDD

17:00 - 18:30: MCC Budapest Lectures: A könyvkiadók jövője

  • Ilan Greenfield, a Gefen Publishing House Ltd. vezérigazgatója

  • Moderátor: Kálnoky Boris, az MCC Média Iskolájának vezetője 

 

JANUÁR 25., SZERDA

8:30 - 9:00: Regisztráció

9:00 - 9:10: Megnyitó

  • Szalai Zoltán, az MCC főigazgatója
  • Orbán Balázs, az MCC kuratóriumának elnöke

9:10 - 10:15 : I. Panel: Új formátumok: Médiaforradalmárok

A digitális átalakulás a média világában új lehetőségeket hozott az újságírók számára, akik akár szerkesztőségi háttér nélkül is véleményvezérekké válhatnak. A panel arra is keresi a választ, hogy hogyan váltak ezek az új formátumok a hírfogyasztók első számú információs forrásává.

  • Sohrab Ahmari, a Compact Magazine alapító szerkesztője
  • Rod Dreher, a The American Conservative vezető szerkesztője
  • Colin Morrison, a Flashes & Flames Media Ltd alapító szerkesztője
  • Szalai Zoltán, a Mandiner főszerkesztője; az MCC főigazgatója
  • Javier Villamor, a 7NN újságírója
  • Moderátor: Arany Bence, a Mindset Pszichológia alapítója

10:15 - 10:45: Kávészünet

10:35 - 11:40: II. Panel: A kreatív zavar: Hogyan nyerjük meg a digitális forradalmat?

Mára több dimenzióban is lehetetlenné vált a hagyományos üzleti modell a XXI. században, ezzel együtt új esélyek és lehetőségek nyíltak a modern technológiák által. Hogyan tudunk élni ezekkel és milyen hatással vannak a médiapiac szerkezetére? Erről cserélnek majd eszmét a panel résztvevői.

  • George Chirita, a Román Audiovizuális Kommunikációs Egyesület igazgatója 
  • Viv Regan, a Spiked ügyvezető szerkesztője
  • Ylenia Swierk, a Piano Software Inc. stratégája
  • Vaszily Miklós, az Indamedia Csoport társtulajdonosa
  • Moderátor: Kálnoky Boris, az MCC Média Iskolájának vezetője

11:40 - 12:45: III. Panel: A médiatörvény és EU-szabályozás hatása a médiapiacra

Jelenleg is tart az új uniós médiaszabályozás, az úgynevezett “European Media Freedom Act” kidolgozása, amely korlátozná a techcégek dominanciáját és csökkentené az állami és gazdasági beavatkozásokat a szerkesztőségek munkájába. A panelben arról is szó lesz, hogy a social platformokat birtokló techcégek annak ellenére sem járulnak hozzá a tartalomgyártás finanszírozásához, hogy az emberek az újságcikkek nagy részét már a közösségi médiafelületeken keresztül olvassák, tehát valójában a szerkesztőségek látják el hírekkel ezen oldalakat.

  • George Chirita, a Román Audiovizuális Kommunikációs Egyesület igazgatója
  • Koltay András, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnöke
  • Florian Nehm, az Axel Springer SE EU rovatának vezetője
  • Dr. Jorge Soley, az El Debate munkatársa
  • Szánthó Miklós, az Alapjogokért Központ főigazgatója, a KESMA kuratóriumi tagja
  • Moderátor: Rodrigo Ballester, az MCC Európai Tanulmányok Műhelyének vezetője

12:45 - 13:45: Ebédszünet

13:45 - 14:50: IV. Panel: Üzleti modellek: Lehet-e nyereséges az online média; Túlélheti a nyomtatás? 

Mai világunkban a médiapiacon is két lehetőség van a túlélésre: úttörő vállalkozásként, egyedi ötletek és megoldások révén véleményvezérré válni, vagy hagyományos vállalatként felvenni a harcot a modernkor kihívásaival. Ezen üzleti modellekről a téma neves szakértői mondják el véleményüket.

  • Jacek Karnowski, a Fratria és a Sieci hetilap főszerkesztője
  • Kovács Tibor, a Ringier Hungary vezérigazgatója
  • Yair Netanyahu, kolumnista, rádióműsorvezető, izraeli politikai közösségi média influencer
  • Ralf Schuler, a Bild berlini parlamenti irodájának volt vezető tudósítója
  • Moderátor: Gladden Pappin, az American Affairs társalapítója, az MCC vendégoktatója

14:50 - 15:55: V. Panel: Vissza a gyökerekhez: Hiteles, hosszú formátumú kiadás

Egy új kutatás szerint tévhit, hogy a digitális világ háttérbe szorította a tudósítások hagyományos formáit. A közvélekedéssel ellentétben az emberek szívesen olvasnak -akár előfizetés formájában is- hosszabb tartalmakat, ha azok jó minőségűek. A panel résztvevői erről a témáról fejtik ki a véleményüket.

  • Alvino-Mario Fantini, a The European Conservative főszerkesztője és kiadója
  • Jean Sébastien Ferjou, az Atlantico.fr alapítója és szerkesztője 
  • David Jones, a Danube Institute kutatási igazgatója
  • Alexander Marguier, a Cicero főszerkesztője
  • Moderátor: Tibor Fischer, az MCC Irodalmi Műhelyének vezetője

16:00 - 16:30: Állófogadás

 

JANUÁR 26., CSÜTÖRTÖK

9:00 - 9:30: Regisztráció

9:30 - 10:35: VI. Panel: Pénz és média: sikertörténetek az online világból

Számos példát láthatunk arra, hogy miként válik sikeressé valaki az online média világában. De mit lehet kezdeni azzal, ha valakinek a mainstream elutasítja a gondolatait? A panel résztvevői arra is keresik majd a választ, hogy hogyan válhat valakiből sikeres influenszer, miként válik egy hobbi kereső tevékenységgé?

  • Rod Dreher, a The American Conservative vezető szerkesztője
  • Kovács István Gergely, a Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft ügyvezető igazgatója, tulajdonosa
  • Yair Netanyahu, kolumnista, rádióműsorvezető, izraeli politikai közösségi média influencer
  • Roland Tichy, a Tichys Einblich online magazin alapítója, újságíró
  • Moderator: Gladden Pappin, az American Affairs társalapítója, az MCC vendégoktatója

10.35 - 10:50: Kávészünet

10:50 - 11:55: VII. Panel: Így hirdess hatékonyan: a reklámbevételek koncepciói

Az egyik legfontosabb, ha nem A legfontosabb bevételi forrás a médiumoknak a reklámfelületek értékesítése. Míg 10-20 évvel ezelőtt relatív könnyen átlátható volt a reklámpiac, manapság nem csupán a médiafogyasztás változott meg alapjaiban, hanem ezzel együtt a célközönség elérésének módjai is. Hogyan adaptálódnak a médiumok? Hogyan formálják az új csatornák a reklámok jellegét? Hol a helye a hagyományos reklámnak és milyen innovációk vannak folyamatban, illetve várhatók a jövőben?

  • Zach Christenson, a The Spectator US szerkesztője
  • Marcial Cuquerella, a 7NN Televisión alapítója
  • Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója
  • Colin Morrison, a Flashes & Flames Media Ltd alapító szerkesztője  
  • Moderátor: Ludvig Orsolya, az MCC Vállalati Kommunikáció Műhelyének vezetője

11:55 - 13:00: VIII. Panel: A kiadás jövője: a legrosszabb forgatókönyvek 

  • Kevin Anderson, a Pugpig vezető tanácsadója
  • Jorge González-Gallarza, műsorvezető, The Uncommon Decency Podcast 
  • Antonio O'Mullony, a La Gaceta de la Iberosfera főszerkesztője
  • Moderátor: Debrenti Félix, a The Budapester főszerkesztője

13:00 - 14:00: Ebédszünet

14:00 - 15:05: IX. Panel: A bulvársajtó hatalma

Bár a bulvársajtó továbbra is jelentős befolyással rendelkezik a média világában, a határ egyre inkább elmosódik a bulvár és a mértékadó újságírás között. Az online világban tapasztalható kattintásszám mindenhatósága pedig gyökeresen megváltoztatja a tartalomgyártás stílusát is. Hogyan alakul a bulvár és a nem-bulvár újságírás kapcsolata és jövője? Erre a kérdésre keresik a választ a vita részvevői.

  • Jacek Karnowski, a Fratria és a Sieci hetilap főszerkesztője
  • Ómolnár Miklós, a Mediaworks Hungary bulvár és magazin divíziójának igazgatója 
  • Richard Schmitt, az Exxpress AT főszerkesztője és a társtulajdonosa
  • Ralf Schuler, a Bild berlini parlamenti irodájának volt vezető tudósítója
  • Moderátor: Kálnoky Boris, az MCC Média Iskolájának vezetője

15:05 - 15:30: Állófogadás

Regisztráció


A konferencia hazai és külföldi előadóinak kényelmes, biztonságos és gyors célba juttatásáról Porsche Hungária gondoskodik.