Jelentősen átalakult a kiadói piac az utóbbi tíz évben. Csak Magyarországon olyan, korábban népszerű vagy a célcsoportjuk relációjában piacvezető lapok jelennek meg már csak online, mint a Világgazdaság vagy a 168óra. Az elektronikus médiumok is azzal szembesülnek, hogy a lineáris műsorfolyamkínálat nem vonzza az embereket, a nézettségi és hallgatottsági adatok zuhannak, világszerte. Az online hírportálok forgalmuk jelentős részét pedig a közösségi médián keresztül könyvelhetik el. Ugyanakkor a kínálat például podcastok, online videók, streaming szolgáltatások fogyasztása rohamosan emelkedik. Miként reagálnak erre a lapkiadók, médiatársaságok vezetői, tulajdonosai? A piac változására történő reakciókon kívül további kérdés, hogy az üzenetek, tartalmak vagy akár értékek miként jutnak el az olvasókhoz, nézőkhöz, hallgatókhoz?
A médiapiac mellett a könyvpiacon sokkal mélyrehatóbb átalakulások figyelhetők meg. A nyomtatott sajtótermékek példányszáma drasztikusan zuhan. A régi szabály, hogy a lakosság fele könyvvásárló, sajnos nem érvényes már, mindössze 30%-a az európai lakosságnak vásárol évente legalább egy könyvet. Ugyanakkor az eladott példányszámok nem csökkentek jelentősen, mert a vevők több darabot vásárolnak. Az e-könyvek piaci részesedése az utóbbi években stagnál. Mindezek milyen új stratégiát követlenek meg a könyvkiadók részéről?
A 2021-ben megrendezett, nagy sikerű nemzetközi médiakonferenciát követően, nemzetközi és hazai szakemberek, kiadótulajdonosok, szerkesztők ezekre a kérdésekre keresik a választ két napon keresztül az MCC-ben. Míg első nap az előadások és panelbeszélgetések színtere lesz, a második napon izgalmas vitákat kínálnak a szervezők.
Minden érdeklődőt szeretettel várunk!
Nézze meg Facebook eseményünket is, hogy Ön is naprakész legyen!
A konferencia nyelve angol, azonban szinkrontolmácsolást biztosítunk. Ez alól kivételt képez a január 24-i Budapest Lectures, amin nem biztosítunk szinkrontolmácsolást.
Program
JANUÁR 24., KEDD
17:00 - 18:30: MCC Budapest Lectures: A könyvkiadók jövője
-
Ilan Greenfield, a Gefen Publishing House Ltd. vezérigazgatója
-
Moderátor: Kálnoky Boris, az MCC Média Iskolájának vezetője
JANUÁR 25., SZERDA
8:30 - 9:00: Regisztráció
9:00 - 9:10: Megnyitó
- Szalai Zoltán, az MCC főigazgatója
- Orbán Balázs, az MCC kuratóriumának elnöke
9:10 - 10:15 : I. Panel: Új formátumok: Médiaforradalmárok
A digitális átalakulás a média világában új lehetőségeket hozott az újságírók számára, akik akár szerkesztőségi háttér nélkül is véleményvezérekké válhatnak. A panel arra is keresi a választ, hogy hogyan váltak ezek az új formátumok a hírfogyasztók első számú információs forrásává.
- Sohrab Ahmari, a Compact Magazine alapító szerkesztője
- Rod Dreher, a The American Conservative vezető szerkesztője
- Colin Morrison, a Flashes & Flames Media Ltd alapító szerkesztője
- Szalai Zoltán, a Mandiner főszerkesztője; az MCC főigazgatója
- Javier Villamor, a 7NN újságírója
- Moderátor: Arany Bence, a Mindset Pszichológia alapítója
10:15 - 10:45: Kávészünet
10:35 - 11:40: II. Panel: A kreatív zavar: Hogyan nyerjük meg a digitális forradalmat?
Mára több dimenzióban is lehetetlenné vált a hagyományos üzleti modell a XXI. században, ezzel együtt új esélyek és lehetőségek nyíltak a modern technológiák által. Hogyan tudunk élni ezekkel és milyen hatással vannak a médiapiac szerkezetére? Erről cserélnek majd eszmét a panel résztvevői.
- George Chirita, a Román Audiovizuális Kommunikációs Egyesület igazgatója
- Viv Regan, a Spiked ügyvezető szerkesztője
- Ylenia Swierk, a Piano Software Inc. stratégája
- Vaszily Miklós, az Indamedia Csoport társtulajdonosa
- Moderátor: Kálnoky Boris, az MCC Média Iskolájának vezetője
11:40 - 12:45: III. Panel: A médiatörvény és EU-szabályozás hatása a médiapiacra
Jelenleg is tart az új uniós médiaszabályozás, az úgynevezett “European Media Freedom Act” kidolgozása, amely korlátozná a techcégek dominanciáját és csökkentené az állami és gazdasági beavatkozásokat a szerkesztőségek munkájába. A panelben arról is szó lesz, hogy a social platformokat birtokló techcégek annak ellenére sem járulnak hozzá a tartalomgyártás finanszírozásához, hogy az emberek az újságcikkek nagy részét már a közösségi médiafelületeken keresztül olvassák, tehát valójában a szerkesztőségek látják el hírekkel ezen oldalakat.
- George Chirita, a Román Audiovizuális Kommunikációs Egyesület igazgatója
- Koltay András, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnöke
- Florian Nehm, az Axel Springer SE EU rovatának vezetője
- Dr. Jorge Soley, az El Debate munkatársa
- Szánthó Miklós, az Alapjogokért Központ főigazgatója, a KESMA kuratóriumi tagja
- Moderátor: Rodrigo Ballester, az MCC Európai Tanulmányok Műhelyének vezetője
12:45 - 13:45: Ebédszünet
13:45 - 14:50: IV. Panel: Üzleti modellek: Lehet-e nyereséges az online média; Túlélheti a nyomtatás?
Mai világunkban a médiapiacon is két lehetőség van a túlélésre: úttörő vállalkozásként, egyedi ötletek és megoldások révén véleményvezérré válni, vagy hagyományos vállalatként felvenni a harcot a modernkor kihívásaival. Ezen üzleti modellekről a téma neves szakértői mondják el véleményüket.
- Jacek Karnowski, a Fratria és a Sieci hetilap főszerkesztője
- Kovács Tibor, a Ringier Hungary vezérigazgatója
- Yair Netanyahu, kolumnista, rádióműsorvezető, izraeli politikai közösségi média influencer
- Ralf Schuler, a Bild berlini parlamenti irodájának volt vezető tudósítója
- Moderátor: Gladden Pappin, az American Affairs társalapítója, az MCC vendégoktatója
14:50 - 15:55: V. Panel: Vissza a gyökerekhez: Hiteles, hosszú formátumú kiadás
Egy új kutatás szerint tévhit, hogy a digitális világ háttérbe szorította a tudósítások hagyományos formáit. A közvélekedéssel ellentétben az emberek szívesen olvasnak -akár előfizetés formájában is- hosszabb tartalmakat, ha azok jó minőségűek. A panel résztvevői erről a témáról fejtik ki a véleményüket.
- Alvino-Mario Fantini, a The European Conservative főszerkesztője és kiadója
- Jean Sébastien Ferjou, az Atlantico.fr alapítója és szerkesztője
- David Jones, a Danube Institute kutatási igazgatója
- Alexander Marguier, a Cicero főszerkesztője
- Moderátor: Tibor Fischer, az MCC Irodalmi Műhelyének vezetője
16:00 - 16:30: Állófogadás
JANUÁR 26., CSÜTÖRTÖK
9:00 - 9:30: Regisztráció
9:30 - 10:35: VI. Panel: Pénz és média: sikertörténetek az online világból
Számos példát láthatunk arra, hogy miként válik sikeressé valaki az online média világában. De mit lehet kezdeni azzal, ha valakinek a mainstream elutasítja a gondolatait? A panel résztvevői arra is keresik majd a választ, hogy hogyan válhat valakiből sikeres influenszer, miként válik egy hobbi kereső tevékenységgé?
- Rod Dreher, a The American Conservative vezető szerkesztője
- Kovács István Gergely, a Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft ügyvezető igazgatója, tulajdonosa
- Yair Netanyahu, kolumnista, rádióműsorvezető, izraeli politikai közösségi média influencer
- Roland Tichy, a Tichys Einblich online magazin alapítója, újságíró
- Moderator: Gladden Pappin, az American Affairs társalapítója, az MCC vendégoktatója
10.35 - 10:50: Kávészünet
10:50 - 11:55: VII. Panel: Így hirdess hatékonyan: a reklámbevételek koncepciói
Az egyik legfontosabb, ha nem A legfontosabb bevételi forrás a médiumoknak a reklámfelületek értékesítése. Míg 10-20 évvel ezelőtt relatív könnyen átlátható volt a reklámpiac, manapság nem csupán a médiafogyasztás változott meg alapjaiban, hanem ezzel együtt a célközönség elérésének módjai is. Hogyan adaptálódnak a médiumok? Hogyan formálják az új csatornák a reklámok jellegét? Hol a helye a hagyományos reklámnak és milyen innovációk vannak folyamatban, illetve várhatók a jövőben?
- Zach Christenson, a The Spectator US szerkesztője
- Marcial Cuquerella, a 7NN Televisión alapítója
- Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója
- Colin Morrison, a Flashes & Flames Media Ltd alapító szerkesztője
- Moderátor: Ludvig Orsolya, az MCC Vállalati Kommunikáció Műhelyének vezetője
11:55 - 13:00: VIII. Panel: A kiadás jövője: a legrosszabb forgatókönyvek
- Kevin Anderson, a Pugpig vezető tanácsadója
- Jorge González-Gallarza, műsorvezető, The Uncommon Decency Podcast
- Antonio O'Mullony, a La Gaceta de la Iberosfera főszerkesztője
- Moderátor: Debrenti Félix, a The Budapester főszerkesztője
13:00 - 14:00: Ebédszünet
14:00 - 15:05: IX. Panel: A bulvársajtó hatalma
Bár a bulvársajtó továbbra is jelentős befolyással rendelkezik a média világában, a határ egyre inkább elmosódik a bulvár és a mértékadó újságírás között. Az online világban tapasztalható kattintásszám mindenhatósága pedig gyökeresen megváltoztatja a tartalomgyártás stílusát is. Hogyan alakul a bulvár és a nem-bulvár újságírás kapcsolata és jövője? Erre a kérdésre keresik a választ a vita részvevői.
- Jacek Karnowski, a Fratria és a Sieci hetilap főszerkesztője
- Ómolnár Miklós, a Mediaworks Hungary bulvár és magazin divíziójának igazgatója
- Richard Schmitt, az Exxpress AT főszerkesztője és a társtulajdonosa
- Ralf Schuler, a Bild berlini parlamenti irodájának volt vezető tudósítója
- Moderátor: Kálnoky Boris, az MCC Média Iskolájának vezetője
15:05 - 15:30: Állófogadás
A konferencia hazai és külföldi előadóinak kényelmes, biztonságos és gyors célba juttatásáról Porsche Hungária gondoskodik.