Olvasási idő: 3 perc
Milyen innovatív módszerekkel lehetne vonzóvá tenni a magánbefektetőknek Miskolcon a műemléki védettségű házak felújítását? Milyen zöldítési megoldások alkalmazhatók a miskolci főutcán, amelyek egyszerre enyhítik a városi hőhatást és javítják a környezet esztétikai minőségét? Milyen gazdasági vagy jogi eszközökkel lehetne a minőségi kiskereskedelmet visszacsalogatni Miskolc sétálóutcájára? Többek között ilyen és ehhez hasonló kérdésekre kellett választ találniuk azoknak a középiskolásoknak, akik részt vettek a „Vállalkozásra fel!” elnevezésű középiskolás esetmegoldó versenyen.
A „Vállalkozásra fel!” középiskolai esetversenyt az MCC Egyetemi Programjának miskolci diákjai találták ki azzal a céllal, hogy elmélyítsék a középiskolások gazdasági és vállalkozási ismereteit, másrészt, hogy fejlesszék a diákok problémamegoldó képességét egy fiktív esetleírás megoldásán keresztül. Emellett a strukturált gondolkodás, a csapatmunka, valamint a prezentációs készség erősítése is szempont volt.
A versenyre háromfős 9-13. évfolyamos csapatok jelentkezhettek, akiknek az első, online fordulóban egy – fiktív – nemzetközileg is piacvezető technológiai vállalat ellen elkövetett hackertámadás következményeit kellett orvosolniuk. A diákoknak – mint professzionális kríziskezelő specialistáknak – egy 24 órás akcióterv elkészítése volt a feladatuk, illetve egy közép- és hosszútávú stratégiát, valamint egy sajtóközleményt kellett megalkotniuk.
A második fordulóba bejutott legjobb 10 csapatra egy még komplexebb feladat megoldása várt. Itt már személyesen vettek részt a középiskolások a versenyen, ahol többek között olyan izgalmas problémákat kellett megoldaniuk és prezentálniuk a zsűri előtt, mint például Miskolc belvárosának revitalizációja, a zöldterületek kialakítása, vagy az egykori minőségi kiskereskedelem visszaállítása a sétálóutcán. A prezentációkban a csapatok kitértek az általuk feltárt problémákra, valamint izgalmas és sokszínű megoldási javaslatokat tettek azokra. A bemutatók során a diákok felvázolták a rövid, illetve hosszú távú célokat, felvázolták az ehhez szükséges lépéseket, az ütemtervet és költségeket, illetve a várható bevételeket is.
Nem volt egyszerű dolga a zsűrinek, hiszen a fiatalok jobbnál jobb megoldási javaslatokkal álltak elő.
Az "A" kategória (9-10. osztály) helyezettjei:
1. Money Girls - Nyíregyházi SZC Széchenyi István Technikum és Kollégium
2. Pénzes nagyurak - Nyíregyházi SZC Széchenyi István Technikum és Kollégium
3. TriCase - Andrássy György Katolikus Közgazdasági Technikum, Gimnázium és Kollégium
A "B" kategória (11-13. osztály) helyezettjei:
1. Money Miners - Nyíregyházi SZC Széchenyi István Technikum és Kollégium
2. Old Money - Miskolci SZC Baross Gábor Üzleti és Közlekedési Technikum
3. TRIÓ - Miskolci SZC Baross Gábor Üzleti és Közlekedési Technikum
Gratulálunk valamennyi versenyzőnek, és a szervezőknek egyaránt!