Olvasási idő: 2 perc
A könyvkiadó legfontosabb feladata, hogy megtalálja azt az egyet, amelyik megváltoztatja a világot - ez is elhangzott az MCC Budapest Lectures rendezvénysorozat legutóbbi eseményén, amelynek vendége Ilan Greenfield, a Gefen Publishing House vezérigazgatója volt.
Életünk során a könyvek fontos szerepet töltenek be, azonban a közösségi média térnyerésével szerepük visszaszorulóban van, egyre kevesebben vásárolnak könyveket. A rendezvényt megnyitó gondolataiban Lánczi Péter, az MCC általános főigazgató-helyettese az angol humorista, Stephen Fry szavaival élve megjegyezte, hogy „A könyveket nem fenyegeti jobban a Kindle, mint a liftek a lépcsőket”. A szakember elmondta, hogy a Mathias Corvinus Collegium tudásközpontként is működik, amely kinyitja a világot nem csak az itt tanuló diákok, hanem a társadalom szélesebb rétege száméra is.
A könyvkiadó legfontosabb feladata, hogy megtalálja azt az egyet, amelyik megváltoztatja a világot – fogalmazott Kálnoky Boris, az MCC Média Iskola vezetője, az est moderátora. Az általa kérdezett izraeli szakember kiemelte: a könyvkiadó igazi küldetése az, hogy megmutassa a nagyközönségnek, milyen jó is az a világ, ami körbevesz bennünket.
Optimista vagyok és hiszek a könyvekben – jegyezte meg Ilan Greenfield a könyvkiadás jövőjével kapcsolatban. Példaként Mózes második könyvét hozta, azon belül a tízparancsolat nyolcadik pontját, a sábát megtartását említette meg. Véleménye szerint sábátkor a vallásos zsidó emberek egyik megengedett tevékenysége az olvasás. Isten megoldotta, hogy mi, zsidó könyvkiadók még sokáig működni tudjunk – fogalmazott. Az izraeli szakember véleménye szerint a jövőben a kiadás különböző szegmensei: könyvkiadás, lapkiadás, lemezkiadás egymás ellen fognak versengeni, hiszen ezek a különböző streaming szolgáltatóknál már hallgatható formában is elérhetőek.