Olvasási idő: 2 perc

A Tanuláskutató Intézet vendégeként érkezett a Mathias Corvinus Collegiumba Koczor Tamás, evangélikus lelkész, teológus, a Deák Téri Evangélikus Gimnázium iskolalelkésze, aki az egyházi iskolák szerepéről, oktatásról-nevelésről, lelkiségről, Isten kereséséről beszélgetett Setényi Jánossal, az Intézet vezetőjével.

A tanulás, nevelés és lelki gyarapodás fogalmai mára szervesen összekapcsolódtak egymással, hiszen az egyházi fenntartású intézmények száma folyamatosan bővül. Az alapfokú iskolák 15 százaléka, a gimnáziumok több mint negyede tartozik ebbe a körbe, így az az egyházi iskolák tevékenysége a következő generációk gondolkodását, az elitképzést is meghatározza.

Koczor Tamás a beszélgetés során elmondta, hogy álláspontja szerint a hitoktatás a közvélekedéssel ellentétben nem sokadlagos tantárgy kellene, hogy legyen, az holisztikus szemléletmódot biztosít, az életre nevel, a világ működését mutatja be. A hittan nem a dogmák átadásának terepe és a meggyőzés eszköze, anyagleadás helyett az órák hasznos találkozásokról és az egymástól, egymásról való tanulásról kell, hogy szóljanak.

Az evangélikus lelkész szerint lehetnek konfliktusok a természettudományok hívői és a teológia között, de ügyes kezekben a két világ jól megfér egymás mellett, össze tud simulni, szerves egésszé tud alakulni. A kereszténységnek, a Biblia történeteinek ma is nagyon erős mondanivalója, tanulsága van a modern kor fiataljai számára. Az olyan világszerte ismert nehézségekre, mint az ökológiai vagy az erkölcsi válság, a szegénység és kirekesztettség, a technológia uralma a Szentírás ma is megfelelő válaszokat biztosít azok számára, akik odafigyelnek arra.”