Olvasási idő: 2 perc

Az MCC TOP 100 gimnáziumi rangsor megjelenése alkalmából a tehetséggondozó intézmény „A jövő generáció formálói” címmel tartott Budapest Lectures eseményt, amelyen a résztvevők a középiskolai tanároknak a következő generációk formálásában betöltött szerepét vizsgálták.

A témát Dr. Nicholas Tate történész, a Konzervatív iskola című könyv szerzője; Dr. Joanna Williams, a Cieo agytröszt alapítója és igazgatója, az MCC vendégoktatója; és Mikolaj Sławkowski-Rode, a Buckingham Egyetem Bölcsészettudományi Kutatóintézetének vezető kutatója, és az MCC vendégoktatója járta körbe különböző aspektusok mentén, úgy, mint a pedagógusok hatása az egész életen át tartó tanulásra vagy a diákok fejlődésére.

A beszélgetés egyik sarkalatos pontja volt a tanulás iránti szeretet megerősítése. Előadóink egyetértettek abban, hogy a tanulás folyamatos fejlődést jelent, melynek sikeréhez nélkülözhetetlen, hogy a diákok örömüket leljék a folyamatban. Dr. Williams felhívta a figyelmet a kihívásokra, amelyekkel a tanárok szembesülnek az Egyesült Királyságban. Megjegyezte, hogy sokszor a túlzott bürokrácia vonja el a figyelmet a fő feladatukról, vagyis a tanításról. Szorgalmazta, hogy az adminisztratív feladatok helyett a tantárgyi tudás átadása legyen hangsúlyosabb.

Dr. Tate is hangsúlyozta, hogy a tanárokra nehezedő nyomást csökkenteni kell annak érdekében, hogy több idejük maradjon feltérképezni a diákok erősségeit és gyengeségeit, és hogy el tudják mélyíteni a tanár-diák kapcsolatot. Sławkowski-Rode is hasonlóan vélekedett a mentor-mentorált kapcsolat jelentőségéről, és azzal érvelt, hogy a tanárok nem csupán oktatnak, hanem a diákok személyes fejlődésében is hatalmas szerepet töltenek be.

A beszélgetés azon konklúzióval zárult, hogy a tanárok milyen mély hatást gyakorolnak a diákok életére. Vendég előadóink egyetértettek abban, hogy a nagyszerű tanár arról ismerszik meg, hogy tartóst tanulás iránti vágyat ébreszt a diákban, amellett, hogy sikeresen felkészíti a dolgozatokra, vizsgákra. Dr. Williams rávilágított arra, hogy a diákok tanulás iránti szeretete önmagában eredményezi a tanulmányi sikereket.