Olvasási idő: 5 perc
Az MCC Vezetőképző Akadémia diákjai a két napos Brain Bar fesztiválon inspirálódtak, hallgattak beszélgetéseket jövőt formáló kérdésekről, és még azt is megtudták, hogy miért mondjanak nemet a főnöknek és hogy mi következik a home office után.
A hallgatók profi oktató segítségével oxygén advantage és buteyko légző gyakorlatokkal indították a napjukat, mielőtt bekapcsolódtak a Brain Bar jövőfesztivál programjaiba. Hajdú Zsombor a Vezetőképző Akadémia hallgatója Dr. Tilesch György az amerikai PHI Intézet elnökével moderált beszélgetést a mesterséges intelligencia (AI) aktuális helyzetéről, annak buktatóiról és társadalmi aspektusairól. dr. Tilesch már évek óta foglalkozik a mesterséges intelligenciával, annak társadalmi hatásait, a szabályozási környezet alakulását/alakítását és stratégiai vonzatait fókuszba véve.
Zsombor így mesélt a fesztiválon szerzett élményeiről:
“Mivel addig még sosem csináltam ilyet -pláne 70-80 ismeretlen ember előtt- napokat izgultam végig a beszélgetésre készülve. Találkozva Györggyel és végül a színpadra lépve azonban elillant minden idegességem, és elkapott az élmény. A beszélgetés arról szólt, hogy a napjainkban mennyire felgyorsult az MI mögött álló technológiák fejlődése, és hogy ez az exponenciális robbanás teret engedve vadabb és vadabb dolgoknak hogyan alakította eddig a gondolkodásunkat és társadalmunkat, és hogyan fogja várhatóan ezután. A konklúzió pedig az indexet idézve.
„A lényeg, hogy kezeljük fenntartásokkal azt, amit elénk sodor a social média, mindig szemléljük kritikusan, amit olvasunk, munkavállalóként pedig követeljük magunknak azokat a technológiákat, amikben megbízunk.”
A visszajelzések alapján egy lebilincselő beszélgetést sikerült összehoznunk, és nagyon hálás vagyok a lehetőségért, hogy megismerhettem Györgyöt, és komfortzónámból kilépve kipróbálhattam magam egy ilyen helyzetben is!”
Egy másik hallgatónk, Pető Dorina pedig a „Lingo Labyrinth” programot emelte ki:
“Az esemény kezdete előtt a csapattal a Millenáris Parkban találkoztunk. Egy gyors regisztrációt követően közösen bejártuk a rendezvény területét, majd egyeztettünk, hogy kit melyik program érdekelne a leginkább. Az rendezvény legelső programpontja a „Lingo Labyrinth” címet viselte, amelyre mindenképpen szerettem volna bejutni. Az interaktív előadás arra vállalkozott, hogy utánajár, szükség van-e még a 21. században nyelvekre, nyelvtudásra.
Az előadó, Alex Rowlings író és szabadúszó újságíró. Többek között a BBC, a British Council, az Európai Bizottság, a Guardian, a Sky és az Evening Standard online és offline kiadványaiban írt és működött közre. Világszerte szerepelt televíziós és rádióműsorokban. Miután kamaszkorát olyan nyelvek elsajátításával töltötte, mint a holland, a katalán és a héber, 2012-ben Nagy-Britannia legtöbb nyelvet elsajátító diákjának választották, miután 11 különböző nyelven beszélt folyékonyan. Mostanra már több, mint 15 nyelven tud.
Szerinte bárki képes hatékonyan megtanulni új nyelveket, még akkor is, ha a közoktatásban negatív élményei voltak. Ami igazán számít, hogy nálunk legyen a helyzet feletti irányítás, és ezáltal úgy tudjunk tanulni, ahogy egyénileg a legideálisabb.
Mitől lesz egy helyzet ideális a sikeres nyelvtanuláshoz? Létezik három tényező, amelyek biztosan elengedhetetlenek. Ezek a következők:
- Motiváció (például szükséged van arra, hogy megértesd magad egy másik nyelven)
- Erőforrások (például tankönyv, munkafüzet)
- Idő (például heti pár óra szabadidő)
Alex tapasztalatai alapján az emberek többségénél egy vagy több faktor is hiányzik, ezért valóban nehézségbe ütközhet a nyelvtanulás. Azonban, ha valaki úgy érzi, hogy a nyelvtanulás nem az ő világa, akkor valószínűleg arról van szó, hogy még nem volt lehetősége úgy tanulni ahogy neki ideális lett volna.
Az előadást azzal zárta, hogy ez a kulturális sokszínűség gyönyörködtet, és a kis-és nagy nyelvek éppen ennek a lenyomatai, hiszen rámutatnak arra, hogy a világ diverz, mi több, bonyolult. Így tehát hasznuk lehet az is, hogy emlékeztetnek minket arra, hogy érdemes tiszteletteljesnek és nyitottnak lennünk egymással, mert e nyelvek és nézőpontok nélkül a világ egy szegényebb hely lenne.
A megközelítőleg fél órás beszélgetés többünket ráébresztett arra, hogy a nyelv egy eszköz az emberekhez való kapcsolódáshoz, és ha egyszer felismerjük ennek az erejét, soha nem fogjuk abbahagyni a tanulásukat. Még aznap letöltöttem a Duolingot, ami egy ingyenes, nyelvtanulásra szolgáló weboldal és mobilalkalmazás.“
- Pető Dorina és Hajdú Zsombor írása