Olvasási idő: 5 perc

Az MCC Vezetőképző Akadémia diákjai a két napos Brain Bar fesztiválon inspirálódtak, hallgattak beszélgetéseket jövőt formáló kérdésekről, és még azt is megtudták, hogy miért mondjanak nemet a főnöknek és hogy mi következik a home office után.

A hallgatók profi oktató segítségével oxygén advantage és buteyko légző gyakorlatokkal indították a napjukat, mielőtt bekapcsolódtak a Brain Bar jövőfesztivál programjaiba. Hajdú Zsombor a Vezetőképző Akadémia hallgatója Dr. Tilesch György az amerikai PHI Intézet elnökével moderált beszélgetést a mesterséges intelligencia (AI) aktuális helyzetéről, annak buktatóiról és társadalmi aspektusairól. dr. Tilesch már évek óta foglalkozik a mesterséges intelligenciával, annak társadalmi hatásait, a szabályozási környezet alakulását/alakítását és stratégiai vonzatait fókuszba véve.

Zsombor így mesélt a fesztiválon szerzett élményeiről:

“Mivel addig még sosem csináltam ilyet -pláne 70-80 ismeretlen ember előtt- napokat izgultam végig a beszélgetésre készülve. Találkozva Györggyel és végül a színpadra lépve azonban elillant minden idegességem, és elkapott az élmény. A beszélgetés arról szólt, hogy a napjainkban mennyire felgyorsult az MI mögött álló technológiák fejlődése, és hogy ez az exponenciális robbanás teret engedve vadabb és vadabb dolgoknak hogyan alakította eddig a gondolkodásunkat és társadalmunkat, és hogyan fogja várhatóan ezután. A konklúzió pedig az indexet idézve.

„A lényeg, hogy kezeljük fenntartásokkal azt, amit elénk sodor a social média, mindig szemléljük kritikusan, amit olvasunk, munkavállalóként pedig követeljük magunknak azokat a technológiákat, amikben megbízunk.”

A visszajelzések alapján egy lebilincselő beszélgetést sikerült összehoznunk, és nagyon hálás vagyok a lehetőségért, hogy megismerhettem Györgyöt, és komfortzónámból kilépve kipróbálhattam magam egy ilyen helyzetben is!”

Egy másik hallgatónk, Pető Dorina pedig a „Lingo Labyrinth” programot emelte ki:

“Az esemény kezdete előtt a csapattal a Millenáris Parkban találkoztunk. Egy gyors regisztrációt követően közösen bejártuk a rendezvény területét, majd egyeztettünk, hogy kit melyik program érdekelne a leginkább. Az rendezvény legelső programpontja a „Lingo Labyrinth” címet viselte, amelyre mindenképpen szerettem volna bejutni. Az interaktív előadás arra vállalkozott, hogy utánajár, szükség van-e még a 21. században nyelvekre, nyelvtudásra.

Az előadó, Alex Rowlings író és szabadúszó újságíró. Többek között a BBC, a British Council, az Európai Bizottság, a Guardian, a Sky és az Evening Standard online és offline kiadványaiban írt és működött közre. Világszerte szerepelt televíziós és rádióműsorokban. Miután kamaszkorát olyan nyelvek elsajátításával töltötte, mint a holland, a katalán és a héber, 2012-ben Nagy-Britannia legtöbb nyelvet elsajátító diákjának választották, miután 11 különböző nyelven beszélt folyékonyan. Mostanra már több, mint 15 nyelven tud.

Szerinte bárki képes hatékonyan megtanulni új nyelveket, még akkor is, ha a közoktatásban negatív élményei voltak. Ami igazán számít, hogy nálunk legyen a helyzet feletti irányítás, és ezáltal úgy tudjunk tanulni, ahogy egyénileg a legideálisabb.

Mitől lesz egy helyzet ideális a sikeres nyelvtanuláshoz? Létezik három tényező, amelyek biztosan elengedhetetlenek. Ezek a következők:

  1. Motiváció (például szükséged van arra, hogy megértesd magad egy másik nyelven)
  2. Erőforrások (például tankönyv, munkafüzet)
  3. Idő (például heti pár óra szabadidő)

Alex tapasztalatai alapján az emberek többségénél egy vagy több faktor is hiányzik, ezért valóban nehézségbe ütközhet a nyelvtanulás. Azonban, ha valaki úgy érzi, hogy a nyelvtanulás nem az ő világa, akkor valószínűleg arról van szó, hogy még nem volt lehetősége úgy tanulni ahogy neki ideális lett volna.

Az előadást azzal zárta, hogy ez a kulturális sokszínűség gyönyörködtet, és a kis-és nagy nyelvek éppen ennek a lenyomatai, hiszen rámutatnak arra, hogy a világ diverz, mi több, bonyolult. Így tehát hasznuk lehet az is, hogy emlékeztetnek minket arra, hogy érdemes tiszteletteljesnek és nyitottnak lennünk egymással, mert e nyelvek és nézőpontok nélkül a világ egy szegényebb hely lenne.

A megközelítőleg fél órás beszélgetés többünket ráébresztett arra, hogy a nyelv egy eszköz az emberekhez való kapcsolódáshoz, és ha egyszer felismerjük ennek az erejét, soha nem fogjuk abbahagyni a tanulásukat. Még aznap letöltöttem a Duolingot, ami egy ingyenes, nyelvtanulásra szolgáló weboldal és mobilalkalmazás.“

- Pető Dorina és Hajdú Zsombor írása