Olvasási idő: 3 perc

Magyarország továbbra is tartja magát a szerződések rendelkezéseihez és az állam- és kormányfők júliusi megállapodásához, amit azért fogadtunk el, mert elkötelezettek vagyunk az európai szolidaritás mellett, és támogatjuk, hogy a bajban lévő tagállamok a lehető leggyorsabban forrásokhoz jussanak, de a problémát az okozza, hogy a bevándorláspárti többségű EP szerint ez a megállapodás nem jó, ők politikai, ideológiai kérdéseket akarnak költségvetési kérdések közé keverni – minderről Orbán Balázs beszélt az Origónak adott interjújában.

A Miniszterelnökség parlamenti államtitkára, miniszterhelyettes szólt arról is, hogy a Mathias Corvinus Collegium képzését szeretnék mind mennyiségi, mind minőségi értelemben bővíteni. A fejlesztési program végére szerte a Kárpát-medencében 35 képzési helyen 10 ezer fiatallal fognak foglalkozni, Bécstől egészen Kolozsvárig, 10 éves kortól egészen a szakmai pályafutás végéig. 

Kívülről szemlélve úgy tűnik, hogy a Mathias Corvinus Collegium (MCC) célja a mostani átalakításokkal, hogy Magyarország és a régió egyik vezető tehetséggondozó intézménye legyen. Hogy fog ez az építkezés kinézni a számok nyelvén?

Az MCC egy immár 25 éve tehetséggondozással foglalkozó intézmény. Az általános iskolás korosztálytól kezdve a középiskolásokon át az egyetemistákig és a posztgraduális képzést végzőkig több mint 2500 főből áll ez a közösség.
Az a célunk, hogy ezek a tehetséges magyar fiatalok ingyenes, de minőségi, sőt, a legkiválóbb nemzetközi módszertan szerinti képzést kapják meg annak érdekében, hogy be tudják futni azt a pályát, ami nekik rendeltetett, s ezzel a saját boldogulásukon túl áttételesen Magyarország felemelkedésének ügyét is szolgálni tudják.
Most ezt a képzést szeretnénk mind mennyiségi, mind minőségi értelemben bővíteni. A fejlesztési program végére szerte a Kárpát-medencében 35 képzési helyen 10 ezer fiatallal fogunk foglalkozni, Bécstől egészen Kolozsvárig, 10 éves kortól egészen a szakmai pályafutás végéig.

Úgy tűnik, mintha nemcsak tehetséggondozásról, hanem think tank tevékenységről is szó lenne. Valóban vannak ilyen terveik?

Ez szükségképpen így van abban az értelemben, hogy ennek a típusú oktatási-tehetséggondozási módszertannak az a lényege, hogy a legkiválóbb oktatók és kutatók dolgoznak nálunk. Nekik pedig kell, hogy legyen idejük és energiájuk arra, hogy egyéni szinten, úgynevezett tutoriális rendszerben is foglalkozzanak a gyerekekkel, miközben tudományos és ismeretterjesztő tevékenységet is folytatnak. Ez pedig szükségképpen a közéleti nyilvánosság előtt zajlik, ugyanúgy, mint a nyilvános előadások és viták szervezése, a médiaszereplések vagy a könyvkiadás.Nagyon fontos a nemzetközi kapcsolatrendszer is, ugyanis a nálunk lévő fiataloknak a világ legkiválóbbjaitól kell tanulniuk.

Az interjú teljes szövege ITT olvasható.