Olvasási idő: 3 perc

Vállalkozásról, marketingről és előadástechnikáról tanulhattak a középiskolás MCC-sek október 21-ei képzési napunkon.

A Középiskolás Program 2017. október 21-ei eseményén ezúttal a vállalkozásokról, üzleti világról, marketingről és kommunikációs technikákról tanulhattak diákjaink. Számos rövid előadáson és kiscsoportos interaktív műhelyeken ismerkedhettek meg egy vállalkozás megvalósításának alaplépéseivel, melyet követően maguk is prezentálhatták saját ötleteiket. A képzési napot az Ifjúsági Üzleti Programmal (IÜP) együttműködésben valósítottuk meg több mint 100 középiskolás diákunk részvételével. A szombati programról KáPés diákunk, Szentkirályi Lili készített beszámolót.

„Az MCC KP egyik új diákjaként, október harmadik hétvégéjén látogattam el a (számomra) első KP-s rendezvényre, amelynek fő témája a business, marketing és kommunikáció volt. A szombati, interaktív előadásokkal és feladatokkal teli nap előtt azonban, szokás szerint, megrendezésre került a KáPéntek, ahol lehetőségem nyílt megismerkedni a program többi résztvevőjével. Egy összeszokott, de nyitott, aranyos társaság fogadott a koliban, akikkel az esti program a tökfaragás volt. Miután elkészültek a mesterművek, a csapat nagyobb része elment sétálni a Gellért-hegyre, csak egy párunkat rettentett el a hideg idő, mi bent maradtunk társasjátékozni.

Másnap, a reggeli koránkelés után, megkezdődtek az előadások, amik a délutáni feladatra való felkészítés mellett rengeteg új, érdekes információval láttak el minket a business és marketing világával kapcsolatban. A délelőtti előadók az Ifjúsági Üzleti Program szervezetétől jöttek, és ők mutatták be a lean business model canvast, ami alapján később dolgoztunk. Ez gyakorlatilag egy táblázat-szerűség, ami segíthet felmérni a piaci viszonyokat egy vállalkozásnak, ha például úgy dönt, hogy egy új terméket szeretne elkezdeni forgalmazni. A mi feladatunk ezzel kapcsolatban az volt, hogy kidolgozzunk egy tervet arra, hogy egy adott cégnek hogyan és miért kellene piacra dobnia az adott terméket vagy szolgáltatást. Csoportonként kaptunk egy-egy ismert vállalatot és egy, ettől nagyon távol álló dolgot, és a canvas mentén építettük fel, hogy hogyan is lehetne ezt elkezdeni árusítani.

Az ebédszünetet és közös pizzázást követően, a csoportmunka folytatása előtt, még két prezentációt hallgattunk meg: az Országos Középiskolai Problémamegoldó Versenyt mutatta be két szervezője, illetve a BME-ről érkezett Dr. Kollár Zsolt, aki arról tartott előadást, hogy hogyan kell jó előadást tartani. A délután további részében folytattuk a munkát, majd az előadásban hallott tippeket és trükköket hasznosítva csoportonként prezentáltuk az ötletünket. Összességében egy nagyon hasznos és érdekes napot töltöttünk el, én csupa pozitív élménnyel mentem haza.”

Szentkirályi Lili
DE Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolája