Az elmúlt években a kiskereskedelem gyors és átfogó digitalizációja zajlik, aminek az egyik legnyilvánvalóbb megvalósulási formája az e-kereskedelem. Az átalakulással megváltozik a kereskedelem ökoszisztémája, a termékek előállítói és értékesítői mellett fontos szereplőkké váltak a fogyasztók elérését kínáló online felületek, az értékesítés online megoldásait kínáló informatikai szolgáltatók, stratégiai és marketing tanácsadók, az árukat a vevőhöz eljuttató logisztikai szolgáltatók, a fizetési tranzakciókat szervező pénzügyi szolgáltatók. Az online kereskedelem csökkentheti az értékesítés költségeit és növelheti a termékelőállítók, kereskedők jövedelmezőségét, de ezek a hatások bonyolult mechanizmusokon keresztül érvényesülnek, és a vállalatok részéről is sokféle alkalmazkodást tesznek szükségessé.

A rendezvényen online kereskedők, kereskedelmi szolgáltatók, kereskedett árukat és szolgáltatásokat előállítók, valamint szakpolitikusok beszélgetnek az e-kereskedelem vállalati stratégiákat alakító hatásairól.