Mindezek mellett még mindig – a ’60-as évek a kultúrpolitikájában alkalmazott – „3 T” elve működött, azaz az alkotókat és a műveket három kategóriába – támogatott, tűrt és tiltott – sorolták, és minden alkotásnak át kellett mennie a cenzúra szűrőjén. A zenekarok csak úgy működhettek, ha letették az ORI (Országos Rendező Iroda) vizsgáját, és ezzel hivatalosan is „zenészek” lettek.
Majd jött a ’80-as évek, amikor Nyugaton dübörgött az újhullám és a posztpunk, Magyarországon pedig az őszinte, kemény rockért rajongtak a fiatalok.
Hogyan lehetett ebben a korban egy Miskolcról induló rockbandának érvényesülnie? Mit engedett a hatalom? Milyen elvárásoknak kellett megfelelniük, ha fenn akartak maradni? Többek között erről is kérdezzük az EDDA frontemberét, Pataky Attilát.
Vendég: Pataky Attila rockzenész, dalszerző, az EDDA Művek frontembere
Moderátor: Tóth Bálint, az MCC Társadalom- és Történelemtudományi Iskola kutatója