Európában a történelemtanítás két évszázada áll a nemzetközi oktatáspolitika fókuszában időnként az együttműködés, máskor a rivalizáció eszközeként. A 2020-as években újabb viták jelennek meg a történelmi tudás, a kompetenciák és a közös európai gondolat szerepe és viszonya körül.

Az Európa Tanács, az Európai Bizottság és az Európai Parlament is aktív szerepet vállal a diákok gondolkodásának formálásában egy sor nemzetközi és uniós kezdeményezés keretei között, amelyeket több esetben ér kritika.

Felmerül a kérdés, hogy történelemtanulás tartalmi és módszertani vitái egy válság jelei, vagy a társadalmak változását mutatják. 

Előadónk:

  • Fodor Richárd – az MCC Tanuláskutató Intézet kutatója
  • Forisek Péter- Debreceni Egyetem, Tanárképzési főigazgató

Időpont: 2024. október 30. (szerda) 18:00

Helyszín: MCC debreceni képzési központ – 4025 Debrecen, Piac u. 11-15. (Aranybika)