Miként kezelhetjük a generációs ellentéteket szülőként vagy tanárként? Hogyan nyissunk a fiatalok felé? Miért fontos az értő figyelem? Hogyan dolgozzunk együtt a Z generáció tagjaival? Miért érik el könnyeben a youtuberek és a tiktokerek a fiatalokat?
A Z generációról, a mostani 13-26 évesekről kialakult sztereotípiák - például, hogy nehezen motiválhatók, érdektelenek, csak a telefonjukat nyomkodják, képtelenek a kitartó erőfeszítésre, nem akarnak felnőni, és még hosszan sorolhatnánk - abból is fakadnak, hogy keveset tudunk a világukról.
Szülőként, pedagógusként, munkaadóként vagy munkatársként azonban elengedhetetlen, hogy együttműködjünk velük, túl tudjunk lépni az előítéleteinken, megoldjuk az esetleges konfliktusokat, a generációs szakadékot ne tovább mélyítsük, hanem áthidaljuk, hiszen az új perspektívákkal és számtalan új készséggel gazdagodó, sokszínű, multigenerációs közösségektől várhatjuk a jövő problémáinak megoldását.
Vendégeink:
Bereczki Enikő
Intergenerációs szakértő, tréner. Évek óta tanulmányozza a különböző generációk sajátosságait az információs korban. Számos cikket, tanulmányt írt a témában a generációk közötti különbségekről; a generációk – munkaerőpiac – motiváció, a felnőtté válás kérdéseiről. Rendezvények, konferenciák előadója, illetve, oktatási intézmények és cégek számára intergenerációs képzéseket is tart.
Dr. Guld Ádám
Médiakutató, kommunikációs szakember, a PTE Társadalom- és Médiatudományi Intézet, Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék habilitált egyetemi docense. Alapító tagja a Neumann János Számítógéptudományi Társaság, E-hétköznapok Szakosztályának és a médiatudományi oktatással, kutatással és tehetséggondozással foglalkozó Médianegyed Egyesületnek. A különböző generációk kommunikációs- és médiahasználati szokásaival 2012-óta foglalkozik. Az elmúlt évek során három önálló kötetet publikált, a legfrissebb 2022 májusában jelent meg a "Z generáció médiahasználata - Jelenségek, hatások, kockázatok" címmel.