„Ennek a könyvnek az a célja, hogy összefoglaló képet nyújtson az olvasónak a politikai média világáról. Arról, hogyan kezdődött, miként látja ezt a tudomány, hogyan működik, kinek van beleszólása, és hová fog fejlődni.”
Vajon mi köze lehet a kardfogú tigrisnek és Albert Einsteinnek a politikai kommunikációhoz? És vajon mit tesz az a politikus, aki a Nirvana-taktikát vagy a „döglött-macska”-stratégiát alkalmazza?
A politika és a média viszonya örökös kutya–macska barátság, amelyet tagadhatatlanul kölcsönös függés jellemez. Az újságíróknak szaftos alapanyagra, a politikusoknak hangsúlyos médiamegjelenésre van szükségük. Vannak politikusok, akik képesek elérni, hogy a média a kottájukból játsszon, míg mások – bár tisztában vannak azzal, hogy a sajtó a negyedik hatalmi ág – képtelenek kezükben tartani a gyeplőt. Gerald Fleischmann, aki hosszú éveket töltött vezető osztrák politikusok mellett sajtókapcsolati tanácsadóként, számba vesz minden valamirevaló technikát, taktikát és stratégiát, amelyet politikusok használnak a nyilvánosságban. Könyvében a kulisszák mögé néz, és szórakoztató módon, színes anekdotákkal, tanulságos, olykor megrázó esetekkel, olvasóinak számtalan ahaélményt kínálva mutatja be a politikai média világát.