Olvasási idő: 3 perc

„Zalában is négyzetre emeljük a tehetséget” címmel rendezett pedagóguskonferenciát a zalaegerszegi MCC, amelyre a vármegye minden szegletéből érkeztek érdeklődők.

Zala vármegyében az MCC kiváló kapcsolatot ápol a közoktatási és szakképzési szereplőkkel, így immár hagyományosan a térség minden szegletéből érkeztek pedagógusok, oktatási szakemberek; Nagykanizsától Zalaszentgrótig, Zalalövőtől Keszthelyig számos érdeklődő figyelmét keltette fel a magyar köznevelés diskurzusának három jeles képviselője, akik előadásaikkal emelték a konferencia fényét.

Dr. Constantinovits Milán, az MCC szakmai főigazgató-helyettese ismertette az MCC-univerzum felépítését, az oktatási programokba való belépési pontokat, a szervezeti célkitűzéseket és az Oktatási és nevelési stratégiának azon szeleteit, amelyek a legadekvátabban segítenek felismerni, gondozni, valamint a szülő-pedagógus-MCC háromszögben gyorsítópályára helyezni a legtehetségesebb zalai diákokat.

A körülményekhez történő adaptáció, a gamifikáció és az emberi arc, a diákság lelki egészségével való törődés állt Fegyverneki Gergő előadásának középpontjában. Tanárként, egyetemi oktatóként és digitális tanulás szakértőként aktuális, tűpontos megállapításokat tett az impulzívabb ingerkörnyezetben élő generációkra. Számos hasznos, gyakorlatban is kipróbált praktikát osztott meg a zalai közönséggel, gyakran groteszk élethelyzeteken keresztül mutatta meg, hogy a pedagógus hivatást érzelmi támogatással, a kitörési pontokra koncentrálással, odaadással lehet csak igazán jól végezni.

Setényi János, az MCC Tanuláskutató Intézetének igazgatója is megosztotta gondolatait, háttértudását, módszertani ismereteit nemzetközi iskolai mérésekre, különös tekintettel a PISA-felmérésekre vonatkozóan. A magyar diákság a pontok tekintetében a PISA-n átlagosan, a lexikális tudást mérő versenyeken pedig a világ élmezőnyében teljesít. Az előadó érdekes nemzetközi, kulturális következtetéseket is levont, amelynek lényege, hogy a szorgalomra, a nemzeti tehetségekre építő oktatási környezet hosszú távon eredményesebb, főként, ha prosperáló gazdasági környezet veszi körül. A lexikális tudás átadása nem elhanyagolható, ugyanis az egy szerződés a generációk között, tartalmaz olyan kulcsfontosságú mintázatokat, amelyek nélkül a nemzet fennmaradása bizonytalanná válhat.

Az előadásokat követően a pedagógusok, az előadók és az MCC-s munkatársak az előtérben folytatták a szakmai beszélgetéseket.