Olvasási idő: 2 perc
Mi tesz igazán értékessé egy közös feladatot: a hatékonyság, a kihívás mértéke – vagy az, amit közben megélünk? Erre a kérdésre is választ kaphattak azok a pedagógusok, akik október 20–21-én részt vettek az MCC szombathelyi képzési központja által szervezett workshopon.
A tréning célja az volt, hogy az élménypedagógia eszközein keresztül új szemléletet és friss inspirációt adjon a résztvevő osztályfőnököknek. A mintegy ötven tanár játékos, interaktív gyakorlatokon keresztül tapasztalhatta meg, milyen erő rejlik a közös élményekben: a nevetésben, az együttműködésben és a másik meghallásában.
A tréninget Besnyi Szabolcs, a Katalizátor Pedagógusképző trénere vezette, aki a játék örömén túl a tanulás mélyebb rétegeibe is elvezette a résztvevőket. A pedagógusok lépésről lépésre megismerték a játékfeldolgozás folyamatát: az élmény tudatos felidézésétől az események elemzésén át a tanulságok levonásáig – ezáltal is megtapasztalva, hogy a reflexió legalább olyan fontos, mint maga a cselekvés.
A két nap során a résztvevők nemcsak módszereket, hanem szemléletet is kaptak: megtapasztalták, hogy a tanulás és a közösségfejlesztés akkor válik igazán élővé, ha benne van a játék, az érzelem és a személyes megélés. A tréning végére mindenki gazdagodott valamivel – új gondolatokkal, friss lendülettel, vagy éppen azzal az egyszerű felismeréssel, hogy a legmélyebb tanulás olykor nem a tankönyvben, hanem az együtt átélt pillanatokban rejlik.