Olvasási idő: 3 perc

A Mathias Corvinus Collegium Beregszászi Képzési Központja örömmel csatlakozott az MCC Pedagóguskonferencia sorozatához, melynek keretében immár a IV. MCC Kárpátalja Pedagóguskonferenciára került sor. Az esemény előadói között olyan szakembereket köszönthettünk, akik jól értenek a gyermekek nyelvén, tapasztalataik nyomán hasznos iránymutatásokkal szolgálhattak a nevelő-fejlesztő munkában.

Első előadónk Constantinovits Milán, a Mathias Corvinus Collegium Szakmai és oktatási igazgatója volt, aki A sikeres pedagógus 10 titka címmel mutatta be, hogyan változik meg az iskoláról alkotott képünk a mesterséges intelligencia korában. Megtudhattuk, hogy milyen új tanulási igényekkel jelentkezik az Alfa generáció és egyáltalán, hogyan lehet sikeres a jövő pedagógusa?

Napjaink gyorsan változó világban az új technikai és társadalmi feltételek átalakították a tudásszerzés útjait. Ráadásul a legújabb generáció a korábbi nemzedékektől gyökeresen eltérő olvasási, nyelvhasználati és tanulási szokásokkal rendelkezik. Ebben a gyorsan átalakuló környezet a pedagógusokat is kihívások elé állítja. Az előadás ezeket a pontokat vette számba, és vázolt fel lehetséges megoldásokat, módszereket és tippeket a jövő pedagógusainak.

A következő előadásban Székely Levente, az Ifjúságkutató Intézet igazgatója és az MCC Szociológiai műhely vezetőjének az előadása során foglalkoztunk a napjainkban népszerű generációs perspektíva tudományos alapjaival, erényeivel és korlátaival. A generációelmélet olyan, mint a csillagvizsgálat. Lehet asztronómiai, de lehet asztrológiai megközelítéssel is élni irányába. Az előadás célja, hogy rávilágítson a tudományos alapokra és a csillagjós perspektíva buktatóira egyaránt.

A konferencia zárásaként Tapolyai Emőke Állj mellé! című előadása segítséget nyújtott a résztvevőknek, hogyan is lehet bölcsen nevelni gyermekeinket a felnőtté válás előszobájában. Ezen generációk olyan kihívásokkal néznek szembe, melyeket a szülők gyakran észre sem vesznek, fel sem ismernek. Az előadás a kor nyomásaira mutatott rá, annak személyformáló, vagy identitást szorongató üzeneteire, melyekkel gyermekeink nap mint nap szembesülnek. Ezekhez a kihívásokhoz, embert próbáló feladatokhoz kaptunk eszközöket, hogy a szülők, pedagógusok az előttünk cseperedő generációt bölcsen vezetve szerethessük át a felnőtt kor önállóságába.