Olvasási idő: 2 perc

A „Mit ad nekünk a MI?” címmel megrendezett januári KP szombaton a mesterséges intelligencia felhasználásának lehetőségeivel és korlátaival ismerkedtek a KáPés diákok Debrecenben. A nap során a diákok megismerkedhettek az MI alapjaival, alkalmazási területeivel, de felmerültek az etikával kapcsolatos kérdések is.

Dr. Kerekes Viola, a Pentezug Projekt koordinátora előadásában a hortobágyi vadló rezervátum izgalmas világába kalauzolta a hallgatóságot, bemutatva azt is, hogy milyen kísérletet tettek arra, hogy a populáció megfigyelésébe bevonják a mesterséges intelligenciát. A kutatás tanulsága, hogy egyelőre nagyobb munka az MI betanítása, mint a kinyerhető haszon, ezért újabb és újabb innovációkon gondolkodnak – a brainstormingba az előadó a KéPésokat is bevonta, akik érdekes új ötleteket adtak a kutatónak.

A délutáni workshopok során a diákok választhattak, hogy mélyebben beleássák magukat az MI technológiájába, vagy inkább annak társadalmi hatásait járják körül. A gyakorlati foglalkozások során a résztvevők kipróbálhatták, hogy az MI hogyan támogathatja az iskolai tanulást, de felmerült az a kérdés is, hogy vajon az MI valóban helyettesítheti-e az emberi kreativitást és gondolkodást. Az etikai workshopon pedig az algoritmikus döntéshozatal és az emberi felelősség összetett kérdései kerültek terítékre.

A nap végére a diákok komplex képet kaphattak arról, hogy az MI milyen hatással van a világunkra, és milyen lehetőségeket, valamint kihívásokat rejt a jövőben. A rendezvény rávilágított arra, hogy az MI önmagában nem ad megoldást semmire, viszont megfelelő használata jelentősen megkönnyíti számos feladat megoldását.