Olvasási idő: 3 perc
Iskolai együttműködések a jobb minőségért című pedagógusrendezvényen inspirálódtak a pedagógusok Kecskeméten.
Dr. Setényi János, az MCC Tanuláskutató Intézetének igazgatója bemutatta az oktatásban a nemzetközi rangsorok alakulását. Kitért arra, hogy miért a kelet-ázsiai oktatási rendszerek vezetik a nemzetközi rangsorokat (PISA, TIMMS, stb.). 2010 óta a kínai diákok vannak a rangsorok élén. Kínában az oktatásnak kiemelkedő szerepe van. Már az időszámításunkkor létrejött egy olyan nyitott vizsgarendszer, amelyben bárki megmérettetheti magát, így a társadalmi előrelépés legfontosabb útjává a tanulás válik.
A tehetségek közösségben történő kibontakoztatásáról kerekasztal-beszélgetésen fejtették ki tapasztalataikat a helyi közoktatási intézmények vezetői és Dr. Constantinovits Milán az MCC szakmai főigazgató-helyettese. A beszélgetés során kitértek a résztvevők arra, hogy milyen módszereket alkalmaznak a tehetség felismerésére és fejlesztésére. Mindenki tehetséges valamiben, abban kell segítenünk, hogyan bontakoztathatja ki képességeit - fejtette ki Tóth Attila a Kecskeméti Református Általános Iskola igazgatója. Kiemelte a csapatmunka mellett az egyén szerepét: „nincs eredmény alázat nélkül”. Az a jó iskolai környezet és kultúra, ahol a tehetségek példaképpé válnak – hangsúlyozta Dr. Harnos István, a Kecskeméti Bolyai János Gimnázium igazgatója. Boldog Andrea a Lánchíd Utcai Sport Általános Iskola igazgatója a család támogató szerepére hívta fel a figyelmet.
Dr. Constantinovits Milán, az MCC szakmai főigazgató-helyettese a beszélgetés során rávilágított a támogató attitűd jelentőségére és a mentális jólét fontosságára. A tehetséges diák terhelhetőségének és motivációjának fenntartása érdekében kiemelt szerepe van a mentális támogatásnak. Csáki Tibor, a Kecskeméti Katona József Gimnázium igazgatója úgy fogalmazott, hogy „a tehetség egyedi és különleges”. Fontos, hogy közösségi élménnyé és tudatossá váljon a tehetség, de a fejlesztés elengedhetetlen. Az Arany János Tehetségprogram speciális lehetőségei mentén mutatott rá az élmény alapú tanulás jelentőségére. Mikulás Domonkos, a Kecskeméti Piarista Iskola főigazgatója számos programot említett, amellyel az iskolai közösségen túl is segíti diákjaik eredményességét. Kiemelte a tehetséggondozásról szóló együttműködés jelentőségét és a városi szintű összefogás fontosságát.
A beszélgetés során számos értékes szempontot és jó gyakorlatot osztottak meg egymással vendégeink a tehetséggondozás sokszínű területei mentén.
Szuromi Márton, az MCC Mentális és Fizikai Képességfejlesztési Csoport szakembere az edukációt és a teljesítmény optimalizálást segítő csúcstechnológiás eszközöket mutatott be, amelyeket ki is tudtak próbálni helyben az érdeklődők.