Olvasási idő: 2 perc

21. századi tanulási stratégiák, robotika és természettudományos labor is várta a január 21-i debreceni, nyilvános KP szombaton az érdeklődőket, MCC-s és (még) nem MCC-s középiskolásokat.

Az eltérő korokban és eltérő kultúrákban markánsan eltérő nézetek és gyakorlatok ismertek a tanítás és tanulás folyamatairól. Fodor Richárd, a Mathias Corvinus Collegium Tanuláskutató Intézetének kutatója interaktív előadásán a 21. századi iskolai és munkahelyi kihívásokhoz igazodó tanulási stratégiákat, módszereket és eszközöket ismerhettek meg a diákok.

A délutáni workshopok keretében vendégeink voltak a First Global Challenge nemzetközi robotika versenyen 3. helyezést elért MCC KáPés csapat tagjai (Thomázy Vendel diák és Koren Balázs mentor). Nem csak a dobogós masinát mutatták be, de a robotika rejtelmeibe is beavatták a résztvevőket. A nap végére kilenc újépítésű robot közlekedett az Aranybikában, építésük és programozásuk közben a diákok fejleszthették képességeiket az algoritmikus gondolkodás-, a problémamegoldás- és az együttműködés terén is.

A Science&ME Interaktív természettudományos laborban kézzelfoghatóvá váltak a nem-newtoni folyadékok tulajdonságai, látványos lávalámpák készültek, a termen „tűztornádó” söpört végig és minden résztvevő saját készítésű ezüst tükörrel térhetett haza. A workshop vezetője, Kecsmár Gergő jóvoltából a látványos jelenségek háttérben zajló fizikai és kémiai folyamatok sem maradtak rejtve.

Az MCC Középiskolás Programjába január 31-ig várjuk az érdeklődők jelentkezését, ezen a linken: https://moodle.mcc.hu/jelentkezes/  (A középiskola bármelyik évfolyamáról lehet jelentkezni!)