Olvasási idő: 3 perc

Április 13-án egy busznyi magyarországi középiskolás diákkal Kolozsvárra utazott a Középiskolás Program csapata, hogy látogatást tegyen az erdélyi KP szombaton. A hétvége során a szakmai programon túl diákjainknak számos lehetősége adódott az egymással való ismerkedésre, kapcsolatteremtésre is. A hétvégéről Szabó Mária Laura, KP-s diákunk készített beszámolót:

"Áprilisban a KP egy jelentős mérföldkövénél lehettünk jelen, hiszen ez volt az első alkalom, hogy a magyarországi csapatnak lehetősége nyílt az erdélyi programtagokkal közös hétvégén részt venni Kolozsváron.

Mielőtt elkezdenék mesélni az elbűvölő és történelmi, valamint kulturális értékekben egyaránt gazdag Kolozsvárról, szólnék a programok szakmai részéről.

Napjaink egyik legaktuálisabb, legfelkapottabb témájáról, a migrációról szólt a nap. A két előadás során – Tonk Márton: „Világok harca”? A migráció emberjogi vonatkozásai, illetve Janik Szabolcs: Migráció és gazdaság. Bevezetés, trendek – körbejártuk a témát, mind emberjogi, mind pedig gazdasági megközelítésben. A tények rengetege mellett az előadók lebilincselő stílusa, a szakmai jártasságuk és a közönség lelkes hozzászólásai tették még izgalmasabbá a délelőttöt. Különleges élmény volt két ennyire ismert szakmai tekintély előadásán jelen lenni, hiszen Janik Szabolcs a Migráció Kutató Intézet kutatója, Tonk Márton pedig a Sapienta EMTE egyetemi oktatója.

A délutáni workshopok sem voltak élményektől mentesek. A reklámok, a netes cikkek és az online tér megtévesztéseivel és befolyásolásával ismerkedhettünk meg Falyuna Nóra workshopjának keretei között, illetve a migráció témakörében vitázhattunk különböző fiktív pártok vezetőinek szerepében Janik Szabolcs felügyelete alatt, vagy pedig Benedek Istvántól kaphattunk tippeket, hogyan váljunk jobb előadóvá.

A pénteki napon már az utazás is élmény volt, hiszen a szerpentines, vadregényes táj kárpótolt minket a hosszú buszút fáradalmaiért. Kolozsvár gyönyörű város, kezdve a főterén található Mátyás-szobortól a Szent Mihály-templomon át a Sapienta épületéig, az építészet különböző korszakainak remekeivel találkozhattunk. Megtekintettük a város panorámáját, „a helyi Gellért-hegyet”, majd pedig egy, a kolozsvári magyar közösség által kedvelt étteremben étkeztünk.

Az előadók közvetlensége, az erdélyi kápésok nyitottsága, az előadások témái és a környezet szépsége egyaránt maradandó élményt nyújtottak mind a tizenhetünk számára. És ezúton is szeretnénk megköszönni az MCC-nek a lehetőséget, hogy felfedezhettük a mesebeli Erdély egy szeletét, és egy igazán tartalmas hétvégét tölthettünk el ott, amely során rengeteg új barátságot köthettünk."