Olvasási idő: 2 perc

Az MCC Vezetőképző Akadémia ázsiai tanulmányútja során az Európában Kantonként ismert Guangzhou városban töltöttünk közel egy hetet. A szemléletformáló utazás nem csak Kína gazdasági erejét és technológiai fejlettségét mutatta meg nekünk, de kulturális értelemben is gondolatébresztő hatást tett ránk.

Több gépjármű- és elektromos autó gyártónál jártunk, így átfogó kép alakult ki bennünk a kínai autóiparról: a GAC (Guangzhou Automobile Group) szalonjában megtekintettünk a mesterséges intelligenciát használó legújabb autómodelleket, míg a BYD-nál mélyebb betekintést nyertünk az immár magyar leányvállalattal is rendelkező cég történetébe, legújabb fejlesztéseibe és jövőre vonatkozó víziójába. Egyedülálló lehetőségünk volt bejárni a Huawei európai városok mintájára épült irodakomplexumát, illetve látogatást tenni a ZTE telekommunikációs vállalatnál, ahol a távközlési berendezések és rendszerek megértését célzó előadás mellett szó esett a technológiai fejlődés hátulütőiről és kiberbiztonságot érintő kérdésekről is.

A régió turisztikai és kereskedelmi jelentőségét, illetve Kína sportéletében betöltött szerepét a Guangzhou City Planning Exhibition Centerben tett múzeumlátogatás, a Nansha mélytengeri kikötő bejárása, valamint a Kínai Nemzeti Játékok szervezőivel való értékes beszélgetés és stadionbejárás keretében érthettük meg.

A szakmai programok mellett lehetőségünk adódott gazdagítani kulturális tapasztalatainkat is, gasztronómiai élményekkel és városnézés formájában. Részt vettünk tradicionális kínai vacsorán, bejártuk a Yuexiu Parkot, ahol megismerkedtünk a kantoni kecskék legendájával. Megszemléltük a várost a világ 6. legmagasabb épületeként számon tartott Kanton Toronyból, és a Beijing Road sétálóutcán található buddhista templomba betérve találkozhattunk a vallás erejével is.