Olvasási idő: 2 perc

Lehet a gyereket könyvből nevelni, de minden gyerekhez más könyv kell – idézte Thomas Gordont Fegyverneki Gergő középiskolai tanár, módszertani tréner az MCC kecskeméti képzési központjának pedagóguskonferenciáján.

Túl a tankönyveken – módszertani változatosság az egyszerűbb játékoktól a tantárgyközi projektekig című előadás keretében inspirálódtak a pedagógusok Kecskeméten. Az előadó a pedagógusok 21. századi kihívásait és lehetőségeit mutatta be számos példán és gyakorlatias módszeren át. A digitális robbanás, a megjelenő új készségek iránt mutatkozó igények, a módszertani megújulást, valamint az élmények és motiváció szerepét hangsúlyozta. A digitális generáció jellemzőire és a velük kapcsolatos tévhitekre hívta fel a figyelmet a pedagógus gyakorlati példákon keresztül. Az eredményes iskola képletét, az ún. 6K modellt is ismertette az előadó, amely projektszemlélettel lenne megvalósítható.

A módszertani szabadságra és kreativitásra biztató előadás keretében a pedagógusok színes módszertani ötletekkel gazdagodhattak, melyek támogatják a tanítást és a tanulást egyaránt. A tanítás egyszerre lehet művészet és tudomány – emelte ki az előadó, aki a kaméleonhoz hasonlította a pedagógusokat, elvégre rendkívül sokszínűen kell alkalmazkodniuk különböző szituációkhoz a hivatásuk során.

A humorral és sok-sok gyakorlati tapasztalattal színesített és szakmailag rendkívül gazdag programot inspiráló beszélgetés követte.