Olvasási idő: 2 perc

Immár hatodik alkalommal rendezték meg Mathias Corvinus Collegium Kárpát-medencei Pedagóguskonferenciáját. A már hagyományosnak tekinthető közoktatási fókuszú konferencia célja az oktatási új útjainak közös felfedezése, a támogató pedagógusi attitűd megerősítése és a módszertani inspiráció.

Egyre gyümölcsözőbb és egyre élőbb az a párbeszéd, ami a tehetséggondozás és a közoktatás, illetve a felsőoktatás szereplői között zajlik – vélekedett Constantinovits Milán köszöntő beszédében. Az MCC szakmai főigazgató-helyettese továbbá kiemelte, hogy csak úgy lehet a tehetséggondozás sikeres, ha az abban érintett szereplők együttműködésben, párbeszédben állnak egymással. Ezt követően a szakember előadásában az oktatás digitalizációjáról valamint az ezzel járó kihívásokról beszélt. A további délelőtti plenáris előadások olyan témákat feszegettek, mint az oktatás és az ideológia kérdésköre, valamint a mesterséges intelligencia. A rendezvényen tiszteletét tette Prof. Dr. Csépe Valéria pszichológus, egyetemi tanár, a Magyar Tudományos Akadémia rendes tagja, aki előadásában a fiatalok információ-túladagolásáról beszélt. Amikor valamilyen probléma megjelenik az nem a digitális eszköz hibája, hanem tünet arról, aki azt használja – emelte ki, majd hozzátette, hogy bizony könnyen kialakulhat a kütyüktől való függés, de ennek elkerülése, csillapítása a szülők, pedagógusok felelőssége. A délután folyamán a konferencián résztvevők workshopok keretein belül sajátíthattak el hasznos ismereteket olyan többek között területeken, mint az iskolai szorongás és a stressz kezelése, valamint a mozgókép használata a tanításban.