Olvasási idő: 2 perc

Nemcsak a termék, hanem a reklámok is versenyben vannak – hangzott el Bartusz-Dobosi László előadásán Kecskeméten.

A „Reklámok lelki tartalmai” címmel tartott rendezvényen az MCC Középiskolás Program vezető oktatója kalauzolta el az érdeklődőket a reklámok világába és azok működési elveinek rejtelmeibe.

Az előadás során megtudhattuk, hogyan manipulálják az embereket a reklámok, milyen meggyőzési módszereket alkalmaznak és melyek a reklámok működési elvei. A reklámok fő célcsoportja, akiket a legkönnyebb befolyásolni az idősebb generáció, valamint a gyermekek. A legtöbb reklám tartalma egészségügyi és étkezési témakörbe tartozik. A meggyőzési módszerek között gyakran építenek az emocionális hatásokra, a szakértői ajánlásokra, akciókra, utópisztikus ábrázolásokra, vagy a celebekre és a tömeglélektanra.

Hogyan vehetjük észre a különféle módszereket, amikkel igyekeznek befolyásolni minket? Mitől olyan nagy a kísértés? Az ember képes irányítani önmagát, hogy például a legalapvetőbb ösztöneivel szembe menjen és képes döntéseket hozni, valamint alkalmazkodni. Az előadó hangsúlyozta, hogy fontos az alkalmazkodás, de ne ez legyen a meghatározó szempont az egyének számára, hogy mit mondanak mások. Gondold át, mit miért csinálsz! – javasolta az oktató, kiemelve, hogy a tehetséggondozásban is kiemelt fókuszban van a gondolkodás megtanítása.

Az előadó sok játékos, humoros feladattal, kisvideóval, meghökkentő „termékmegjelenítésekkel” vezette hallgatóságát a reklámok rejtett titkaiba.

Az izgalmas, interaktív és mélyen elgondolkodtató előadást kérdések és élénk beszélgetés követte.