Olvasási idő: 1 perc

Halász Gábor nemzetközi szinten is kiemelkedő oktatáskutató harmadik, regény-szerűen megírt tudományos könyve a magyar oktatáspolitikát helyezi fókuszba „furfangos” stílusban – hangsúlyozta Karádi Zsolt, a beszélgetőtárs.

A könyv különleges formában ugyan, de tankönyv-szerűen fogalmazza meg az oktatási rendszer jelenét, múltját és jövőjét. A forma, a műfaj, a sztori azonban sosem megy a komoly szakmai tartalom rovására – hangsúlyozták a résztvevők.

A szerző a könyvében az oktatáspolitika működési mechanizmusát hasonlítja egy permanes mozgásban lévő ingához, ahol a kilengések kezelése, nem pedig megszüntetése a feladat. A két végpólus a centralizáció és decentralizáció, amelyek között meg kell találni minden országnak az adott környezethez igazodó best practise-eket, emlékeztetve a szakma időseit, s irányt mutatva a fiataloknak.

A könyvbemutatót követően a közönséggel kialakult szakmai párbeszéd során egy dologban mindenki egyetértett: a gyerekektől kell tanulni tanítani!