Olvasási idő: 1 perc

A közösségi médiában nem fogyasztók, hanem termékek vagyunk – erről tartott érdekfeszítő előadást Dr. Calum T. M. Nicholson brit-kanadai antropológus az MCC szombathelyi központjában.

Dr. Nicholson lebilincselő hasonlatokkal szemléltette gondolatait, a közösségi médiát a repülőhöz hasonlítja, hiszen, szerinte a social media úgy felnagyítja a problémákat, mint ahogy a repülőgép használata felgyorsította a COVID vírus terjedését. Hangsúlyozta, hogy különböző platformok használata polarizálja a társadalmunkat, és ahelyett, hogy közelednének egymáshoz az egyet nem értő felek, hajlamosak a problémára fókuszálni és nem a megoldásban megegyezni.

A megoldást egyedül a jó oktatási rendszerekben látja, úgy gondolja, olyan helyek kellenek a diákoknak, ahol biztonságban érzik magukat, és védett környezetben gondolkodhatnak szabadon. Nem szabad „nem kitenni” a diákokat a „kemény témák”-nak, hiszen ezek készítik fel őket az életre, és adnak a későbbiekben immunitást a káros hatások ellen.