Olvasási idő: 2 perc
„A mesterséges intelligencia soha nem fogja kiváltani az emberi bölcsességet, amely elengedhetetlen az oktatásban” hangsúlyozta Avrum Tomer a Policy forum oktatáspolitikai osztályának vezetője, akivel Fodor Richárd az MCC Tanuláskutató Intézetének kutatásvezetője beszélgetett arról, hogy milyen jövő vár a pedagógusokra és diákokra, az MCC Budapest Summit on Technology and Society konferencia keretében, kihelyezett szakmai előadásként az MCC egri képzési központjában.
A szakember örömét fejezte ki, hogy Magyarországon lehet. Mint elmondta Izrael a szülőföldje, és Magyarország is nagy hangsúlyt fektet a hazaszeretet tanítására. „Egy jó pedagógusnak nem csupán a tananyagot kell átadnia, hanem életpéldájával az alapvető értékeket is meg kell ismertetnie a rábízott diákokkal” fogalmazott a szakember. Majd hozzátette, hogy tudja, hogy a magyar kormány intézkedései által egyre nagyobb megbecsülésnek örvend a tanári hivatás.
„Márpedig minden társadalomban az egyik legfontosabb szakma a pedagógus élethivatás” – folytatta gondolatait. Azt is megtudhatták a jelenlévők, hogy nagyon fontos a helyes egyensúly, az innováció és a hagyomány között. Nem szabad ellenezni teljesen az új technológiákat, de a szülőknek feladata, hogy a gyermekeiket biztonságban tudhassák a rohamosan fejlődő világban. Ehhez pedig elengedhetetlen a tudatos nevelés, az internethasználat és a mesterséges intelligencia terén is. „Az értékeinket, a hagyományainkat meg kell őriznünk, miközben természetesen haladunk a korral” – hangzott el a szakmai beszélgetésen. Avrum Tomer azt is kifejtette, hogy „a fiatalok még soha nem voltak ekkora információ birtokában, azonban ez veszélyt is rejt, mert a szülő, később pedig a pedagógus feladata, hogy az információhalmazt értelmezni és szelektálni tudják”. Ehhez társul az újfajta kortünet, az információfüggőség, amelyen szintén az emberi bölcsességgel lehet segíteni, mert az ember nem számítógép és mindent nem kell tudnia. „Egy jó pedagógus azonban példát mutat abban is, hogy mire van igazán szükségünk és azt hol érjük el releváns módon.” Végül arról is beszélt Avrum Tomer, hogy a jövő pedagógusképzésének küldetése, az hogy a leendő tanárokat felkészítse az új kihívásokra, és olyan alapvető értékrenddel rendelkezzenek, amely valóban értékes példakép lehet a fiatalok számára. „Ebben a nemes feladatban teljesen megegyezik a hazám, az MCC és Magyarország gondolkodása” – zárta gondolatait a szakember.