Olvasási idő: 2 perc

„A játék nem játék!” Vagyis inkább nem pusztán az… Nyugodtan állíthatjuk, hogy az egyik legkomolyabb és egyben legszórakoztatóbb dolog, mely gyermekkorunk kezdeteitől meghatározója a világról szerzett ismereteink befogadásának.

Felnőttként hajlamosak vagyunk „elbagatelizálni” a jelentőségét, „gyerekjátéknak” titulálni. Ha nem nézünk a mélyére, nem ismerjük fel, hogy a játék igazából önmagunkról és másokról tanít, s befolyásolója lehet egy kisebb csoport vagy egy nagyobb közösség működésének is. S hogy gyereknek és felnőttnek egyaránt szüksége van a játékra a tanulás és tanítás során is, mi sem bizonyítja jobban, mint az workshop-sorozat, melyet az MCC szombathelyi képzési központja szervezett október 10–12. között azzal a céllal, hogy elmélyítse együttműködését a helyi oktatási intézmények munkaközösségeivel, és minél szélesebb körben megismertesse a Fiatal Tehetség Program kurzusai során is használt élménypedagógiai módszereket.

A műhelymunkák során Besnyi Szabolcs, a Katalizátor Pedagógusképző Központ vezetője segítségével három intézmény alsós tanárai ismerkedhettek meg olyan élménypedagógiai módszerekkel, játékokkal, melyek célzottan használhatók a tanórákon az ismeretátadás, begyakorlás, ismétlés során az egyes tantárgyakhoz kapcsoltan, s nem mellesleg azon túl, hogy teret adnak a közös nevetésnek és felhőtlen szórakozásnak – az együtt játszásnak – szociális kompetenciákat is fejlesztenek, illetve hatékonyabbá tehetik a csoporton belüli együttműködést is.

Az alkalom a hasznos gyakorlatokon túl lehetőséget biztosított az iskolai munkaközösség tagjai számára a találkozásra, a közös ötletelésre, s szempontokat és melléjük talán bátorítást is adott arra, hogy merjenek új szemmel nézni a játékra, s új dolgokat kipróbálni.