A PROGRAMRÓL:

Időpont: 2025.04.15. (kedd) 13:00-16:00

Helyszín: Szolnoki Szakképzési Centrum központi aula (5000 Szolnok Baross u. 37/A.)

MCC Szolnok Pedagóguskonferencia


A digitális környezet hatása a generációkra

12:45-13:00: Regisztráció
13:00-13:20: Köszöntőt mond Bernáth Orsolya, az MCC szolnoki képzési központ képviselet-vezetője
13:20-14:20: Tanár és technológia: emberközpontú oktatás az MI korában

Szakos Enikő, az MCC Ifjúságkutató Intézet kutatója, az NKE NITK Stratégiai Fejlesztési Osztályvezetője

14:20-14:30: Kávészünet
14:30-16:00: Pedagógusok a komfortzónán innen és túl- szociális kompetenciák sajátélményű fejlesztése (élménypedagógiai workshop)

Bányai Sándor, az MCC pedagógusképzéseinek trénere, Kalandok és Álmok szakmai Műhely vezetője

16:00-tól: Kötetlen beszélgetés

 

 

RÉSZLETES PROGRAMLEÍRÁS:

 

Szakos Enikő: Tanár és technológia: emberközpontú oktatás az MI korában

A tanári mesterség megítélése folyamatosan változik a technológia és a társadalom változásának hatására, évszázadok óta. Azonban az internet, a mesterséges intelligencia és az okoseszközök egy az eddiginél gyorsabb, jelentős paradigmaváltást hoztak, amelyben túl sok a bizonytalanság: Van-e még szükség személyes interakcióra a tanítás során? Szükség van-e még a pedagógusok munkájára, amikor minden információ és adat pillanatok alatt elérhető? Vajon az oktatás feladata megváltozik, és csak a hatékony internetes keresést és szűrést kell memoriterek és képletek helyett megtanítani? És ha már itt van az MI, hogyan tudja egy pedagógus úgy használni, hogy segítse a munkáját és ne elvegye?

 

Bányai Sándor: Pedagógusok a komfortzónán innen és túl- szociális kompetenciák sajátélményű fejlesztése (élménypedagógiai workshop)

A rendhagyó foglalkozás nem csupán előadás, bemutató, hanem az élménypedagógiai módszerének saját-élményű kipróbálása is. A konkrét feladat egy rejtőzködő (elrejtett…) kortárs szöveg reprodukálása a legkülönbözőbb személyes érdeklődéseknek megfelelő módszerekkel, a lehető legtöbb szociális kompetenciát próbára téve és fejlesztve. A résztvevők a megszerzett tudással maguk kísérleteznek, ahelyett, hogy mások tapasztalatait olvasnák vagy hallgatnák. Ez a személyes élmény nyújthat motivációt a módszer gyerekek közötti kipróbálásához is, hiszen az életben szükséges komplex cselekvőképesség csak az életszerű helyzetekben történő tényleges cselekvés során fejlődhet. A végrehajtás után nagy gondot fordítunk a feldolgozásra, pozitív visszajelzések közvetítésére, a szituációban rejlő tanulságok levonására, és a más területeken is alkalmazható készségek és képességek felismertetésére. A workshop hétköznapi, olcsón beszerezhető, fantáziadús és szellemes eszközökkel mutatja be a felhasználás lehetőségeit a jégtörő játékoktól a névtanulásig, a páros kommunikációs szituációktól, a bizalomjátékokig és a kreatív problémamegoldásig.

 

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy az eseményen való részvétel díjmentes, azonban előzetes regisztrációhoz kötött.