Az interaktív, a szülőket a beszélgetésbe bevonó előadásában Dr. Szűts Zoltán az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem dékánja a mesterséges intelligencia kettős természetét és az iskola világára gyakorolt kreatívan bomlasztó hatását mutatja be elméleti kutatásokon és gyakorlati tapasztalatokon, példákon keresztül.
Az elmúlt évben olyan változás történt, amiről még álmodni sem mertünk volna, ugyanis egyértelművé vált, hogy a gépek, történetesen a mesterséges intelligencia képes az olyan feladat típusok ellátására is, amelyek eddig kizárólag az ember monopóliuma voltak. Ilyen például, hogy az emelt szintű érettségit könnyűszerrel megoldja jelesre, a szöveges matematika feladatokat pedig lépésről lépésre levezeti.
A technológia kreatívan bomlasztó jellegére az oktatásból hoz példát a szakember: mi történik akkor, ha a tanulók nem tanulják meg az alapvető tényeket és nem szerzik meg a készségeket, mert úgy gondolják, elegendő, ha a mesterséges intelligencia ezt megteszi helyettük, de rögtön pozitív példát hozok arra is, hogy a megfelelő használat esetén ugyanez a technológia hogyan képes forradalmasítani a nyelvtanulást.