A PROGRAMRÓL:

13.30 regisztráció

14.00 köszöntő (Retteginé Böröcz Katalin képviselet-vezető)

14.10 TOP 100 - plenáris előadás

Dugasz János főosztályvezető, OKTATÁSI HIVATAL Köznevelési Programok Főosztálya

A Mathias Corvinus Collegium - MCC az Oktatási Hivatallal karöltve egy új, minden eddiginél átfogóbb és hiánypótlóbb gimnáziumi rangsor elkészítésébe fogott bele. Így született meg a legjobb 100 intézményt bemutató MCC Országos Gimnáziumi Rangsor.

A rangsor összeállításakor 400 magyarországi oktatási intézményt vizsgáltak a szakemberek. A módszertan kidolgozásában gyakorlógimnáziumok igazgatói is részt vettek, a statisztikák kiszámításakor pedig az Oktatási Hivatal hiteles és friss adatbázisát vették alapul.

15.00 kávészünet

15.20 Pedagógusok a jövő iskolájában – kerekasztal beszélgetés

Dr. Constantinovits Milán PhD, az MCC szakmai és oktatási igazgatója

Keszei Balázs, a kőszegi Jurisich Miklós Gimnázium és Kollégium igazgatója

Pinezits Helga, a Szombathelyi Nagy Lajos Gimnázium igazgatóhelyettese

Papp Tibor, az ELTE Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium igazgatója

Moderátor: Retteginé Böröcz Katalin

 

16.20 kávészünet

16.40 Választható módszertani workshopok pedagógusoknak

Szórakoztató élmény – pedagógia a gyakorlatban: Rejtély, játék, felfedezés

Foglalkozásvezető: Bányai Sándor

A rendhagyó foglalkozás nem csupán előadás, bemutató, hanem az élménypedagógiai módszerének saját-élményű kipróbálása is. A konkrét feladat egy rejtőzködő (elrejtett…) kortárs szöveg reprodukálása a legkülönbözőbb személyes érdeklődéseknek megfelelő módszerekkel, a lehető legtöbb szociális kompetenciát próbára téve és fejlesztve. A résztvevők a megszerzett tudással maguk kísérleteznek, ahelyett, hogy mások tapasztalatait olvasnák vagy hallgatnák. Ez a személyes élmény nyújthat motivációt a módszer gyerekek közötti kipróbálásához is, hiszen az életben szükséges komplex cselekvőképesség csak az életszerű helyzetekben történő tényleges cselekvés során fejlődhet. A végrehajtás után nagy gondot fordítunk a feldolgozásra, pozitív visszajelzések közvetítésére, a szituációban rejlő tanulságok levonására, és a más területeken is alkalmazható készségek és képességek felismertetésére. A workshop hétköznapi, olcsón beszerezhető, fantáziadús és szellemes eszközökkel mutatja be a felhasználás lehetőségeit a jégtörő játékoktól a névtanulásig, a páros kommunikációs szituációktól, a bizalomjátékokig és a kreatív problémamegoldásig.

Corvin Kamra bemutatása – online módszertani feladatbank történelem tanároknak

Foglalkozásvezető: Dalos Tibor történelemtanár, a Corvin Kamra fejlesztő csapatának tagja

A Corvin Kamra célja, hogy segítse az oktatásban dolgozó történelemtanár kollégáink és a diákok tanórai munkáját. A Corvin Kamrában található „kincsek” által a tanórák még változatosabbá tehetők, a weboldalon lévő anyagok felhasználhatóak tematikus projektnapokra, iskolai vetélkedőkre is.

A Corvin Kamrában használt feladatok alkalmazásával lehetőség nyílik mind a tanulók egyéni fejlesztésére, mind a közösségfejlesztésre. Sőt a diákok gyakorlásként önállóan is megoldhatnak bizonyos feladatokat. A honlapon lévő feladatokhoz minden esetben útmutatót és megoldást is készítettünk, így nyújtva segítséget az oktatási és nevelési célok eléréséhez. Tanár kollégáinkat arra biztatjuk, bátran kísérletezzenek a Kamrában található feladatok tanórai alkalmazásával, szabják azokat saját tanulócsoportjaik igényeire. Ennek a projektnek a feladataiból kapnak ízelítőt a résztvevők.

 

Osztály, vitázz! – avagy a vita az oktatásban 

Foglalkozásvezető: Barbarics Péter, MCC Vitaakadémia vezető

Úgy gondoljuk, hogy a vita – legyen szó versengő, együttműködő vagy problémamegoldó, esetleg „feltáró” vitáról – olyan oktatási módszer, amely aktívan elősegíti a fiatalok kulturális eszköztudásának kibontakozását és annak elmélyítését.

A vitakultúra fejlesztése rendkívül értékes kompetenciák elsajátításával jár, amelyekből a diákok a közoktatáson belül és azon kívül is sokat profitálhatnak. A tantermi, strukturált viták segíthetnek a diákoknak megküzdeni mindennapi élethelyzeteikkel, illetve arra is hatással vannak, hogy a diverz világ jelenségeit, eseményeit azok összefüggésében, értőn és kritikusan tudják elemezni és reagálni rájuk. Magára a vitára tekinthetünk úgy, mint a klasszikus filozófusok örökségére, amelyet az oktatás újra felfedezett magának tanulási-tanítási-értékelési módszerként.

18.00 állófogadás, MCC Press könyvek átadása

19.00 zárás

A rendezvény ingyenes, de regisztrációhoz kötött.

Programunk létszámkorláttal valósul meg, túljelentkezés esetén a regisztrációs lapok beérkezési sorrendjét vesszük figyelembe.
Felhívjuk figyelmét, hogy rendezvényeinken kép-, hang-, és videofelvételek készülhetnek, melyek közzétételre kerülhetnek online felületeinken. Az eseményen való részvétellel Ön egyben nyilatkozik a beleegyezéséről.