Székely Levente, Igazgató, Ifjúságkutató intézet - Generációs diskurzusok – társadalomelméleti, média- és kommunikációtudományi megközelítések

X, Y, Z, Alfák, Béták, Gammák és valahány betű és megannyi ábécé, amely létezik a nagyvilágban. Honnan ered és mennyi létjogosultsága van a generációs megközelítésnek? Az előadás során foglalkozunk a napjainkban népszerű generációs perspektíva tudományos alapjaival, erényeivel és korlátaival. A generációelmélet olyan, mint a csillagvizsgálat, lehet asztronómiai, de lehet asztrológiai megközelítéssel is élni. Székely Levente generációs diskurzusokról szóló előadásának célja, hogy rávilágítson a tudományos alapokra és a csillagjós perspektíva buktatóira egyaránt.

 

Tapolyai Emőke: pszichológus, felsővezetői coach és motivációs előadó - Állj mellé! Használati útmutató felnövekő gyermekeinkhez

Hogyan lehet bölcsen nevelni gyermekeinket a felnőtté válás előszobájában? Tizen- és huszonéves gyermekeink a felnőtté válás küszöbén olyan kihívásokkal néznek szembe, melyeket a szülők gyakran észre sem vesznek, fel sem ismernek. Az előadás a kor nyomásaira mutat rá, annak személyformáló, vagy identitást szorongató üzeneteire, melyekkel gyermekeink nap mint nap szembesülnek. Az előadás ezekre a nyomásokra hívja fel a szülők figyelmét, ezekhez ad eszközöket, hogy felnövekvő gyermekeiket bölcsen vezetve szerethessék át őket a felnőtt kor önállóságába

 

Constantinovits Milán: szakmai és oktatási igazgató, MCC - A sikeres pedagógus 10 titka

Hogyan változik meg az iskoláról alkotott képünk a mesterséges intelligencia korában? Milyen új tanulási igényekkel jelentkezik az Alfa generáció? És egyáltalán, hogyan lehet sikeres a jövő pedagógusa? Napjaink gyorsan változó világban az új technikai és társadalmi feltételek átalakították a tudásszerzés útjait. Ráadásul a legújabb generáció a korábbi nemzedékektől gyökeresen eltérő olvasási, nyelvhasználati és tanulási szokásokkal rendelkezik. Ebben a gyorsan átalakuló környezet a pedagógusokat is kihívások elé állítja. Az előadás ezeket a kihívásokat veszi számba, és vázol fel lehetséges megoldásokat, módszereket és tippeket a jövő pedagógusainak.