Az elmúlt évtizedek egyik legfigyelemreméltóbb társadalmi fejleménye a felsőfokú végzettséggel rendelkező felnőttek arányának rohamos növekedése. 2022-ben az EU 25–34 éves lakosságának több mint kétötöde rendelkezett egyetemi vagy azzal egyenértékű végzettséggel. A felsőoktatásba való beiratkozások száma még gyorsabb robbanásszerű növekedést mutat Kínában. Miközben a világ számos kormánya szakképzéssel próbálja kielégíteni a gazdasági igényeket. Az emberek számára, úgy tűnik, hogy az egyetemi oktatás továbbra is vonzóbb marad, mint valaha a világ fejlődő és fejlett területein. A felsőoktatásban végzettek számának hatalmas növekedése széles körű társadalmi, gazdasági és politikai következményekkel jár, a munkaerő-piaci dinamikától a demográfiai vonatkozásokig és az inflációig.

Az előadás témájaként az egyetemi szintű formális oktatás prioritásait vizsgáljuk, szemben a különböző generációk alkalmazkodóképességével és találékonyságával, kelet-ázsiai és európai kontextusban egyaránt. 

-----------------------

One of the most notable societal developments over the past decades is the rapid expansion of the share of adult with tertiary-level educational attainment. In 2022, mor than two-fifth of the EU population aged 25-34 had a university degree or equivalent. An even more rapid explosion in higher educational enrollment can be seen in China. While many governments across the world are trying to meet economic needs by making vocational training more attractive to people, it seems that university education remains more appealing than ever in both developing and developed areas of the globe. The vast expansion in the number of higher education graduates has wide-ranging social, economic and political consequences, ranging from labour market dynamics to demographic implication and credential inflation.

In our event, we will explore the prioritization of formal education at the university level versus adaptability and resourcefulness across different generations in both an East Asian and a European context.

Előadók / Speakers:

  • Mark Gabriel Wagan Aguilar; a Southern Philippine Academy College PhD hallgatója, a Fülöp-szigeteki Calayan Oktatási Alapítvány igazgatója / Mark Gabriel Wagan Aguilar; PhD student, Southern Philippine Academy College, Director of Research and Publication, Calayan Educational Foundation, Philippines
  • Szakos Enikő, az MCC Tanuláskutató Intézetének oktatáskutatója / Enikő Szakos; educational researcher of the Learning Research Institute of MCC
  • Moderátor / Moderator: Haracsi Bernadett, az MCC szegedi képzési központjának hallgatója / Bernadett Haracsi; student of MCC Szeged

Helyszín / Venue:
MCC szegedi képzési központ, 6722 Szeged, Tisza Lajos krt. 85-87. / MCC center of Szeged, H-6722 Szeged, Tisza Lajos krt. 85-87.

Időpont / Date:
2024. május 16., 17:00 – 18:30 / 16. May 2024., 5:00 PM

Az eseményen való részvétel díjmentes. / Participation at the event is free of charge.

Az előadás angol nyelven zajlik, de korlátozott számban szinkrontolmácsolást biztosítunk. / The language of the event is English but simultaneous interpretation will be provided for a limited number of participants.

Minden kedves érdeklődőt szeretettel várunk! / We welcome all interested!

Regisztráció / Registration