A magyarországi tanárképzés folyamatban lévő reformjának fényében ez a panel a hatékony tanárképzés alapelveiről szóló szakmai gondolkodásra hívja fel a résztvevőket. Konzervatív szempontból a vita kiemeli a tanári pályára legalkalmasabb jelöltek kiválasztásának fontosságát, az iskolavezetők szerepét az oktatási kultúra alakításában, az erős tanár-diák kapcsolatok értékét a formalizált érzelmi tanulási programokkal szemben, valamint a világos struktúrát és a szakmai autonómiát egyensúlyban tartó tanterv szükségességét. Az Ortega y Gasset által megfogalmazott általános kultúra átadása szintén az egyetemi szintű oktatás kulcsfontosságú alapelvének tekinthető. Ugyanakkor a panel elismeri, hogy az olyan országok, mint az Egyesült Királyság - ahol a tanárképzés jelenleg válságban van - nem kínálnak kész modelleket, amelyeket követni lehetne, ami még inkább hangsúlyozza a nemzeti alapokon nyugvó reformok szükségességét.