Kedves Érdeklődő!

A PROGRAMRÓL:

Időpont: 2024. február 29. (csütörtök), 17:00 óra
Helyszín: MCC pécsi képzési központ (7622 Pécs, Czinderi u. 6.)

Előadó: Nicholas Tate (A könyv szerzője)
Moderátor: Dr. Nagypál Szabolcs (MCC Jogi Iskola vezetője)

A Konzervatív iskola alaptézise, hogy az elmúlt évtizedekben az angolszász országok oktatással kapcsolatos gondolkodását az uralkodó liberális ideológia kikezdhetetlennek vélt feltevései határozták meg. Az ideológiai főárammal szemben igen kevés hang szólalt fel, ám azok annál erőteljesebbek voltak, és a legkülönfélébb politikai erőktől érkeztek. A szerző e hangok közül négyet emel ki: elsősorban a költő és társadalomkritikus T. S. Eliot, a filozófus Michael Oakeshott, a politikai gondolkodó Hannah Arendt és a pedagógus E. D. Hirsch véleményére koncentrál. Bemutatja, hogy meglátásaik hogyan helyezik új megvilágításba a jelenlegi oktatási gyakorlat kérdéseit: kitér többek között a kreativitásra, a kulturális műveltségre, a tudatos jelenlétre, a vallás iskolában betöltött helyére, az állampolgári nevelésre, a történelem és a klasszikus ókortudományok tanítására, a tanári tekintélyre, a nemzeti tanterv szükségességét alátámasztó és cáfolni kívánó érvekre, a kulturális sokszínűségre adott nevelési válaszokra és még egy sor más kapcsolódó témára. Az oktatással kapcsolatos konzervatív érveket olyan alapelvek keretében foglalja össze, amelyek a politikai spektrum bal es jobb felén is sokak számára elfogadhatók lehetnek.
A könyv különösen sok tanulsággal szolgálhat a pedagógusoknak és oktatáspolitikai döntéshozóknak, de haszonnal forgathatják az oktatást vizsgáló kutatók és hallgatók, illetve mindazok, akik etikai, filozófiai és kulturális szempontból tanulmányozzák az oktatás fontos kérdéseit.

The Conservative Case for Education argues that educational thinking in English-speaking countries over the last fifty years has been massively influenced by a dominant liberal ideology based on unchallenged assumptions. Conservative voices pushing against the current of this ideology have been few, but powerful and drawn from across the political spectrum. The book shows how these twentieth-century voices remain highly relevant today, using them to make a conservative case for education.
Written by a former government adviser and head teacher, the book focuses on four of the most powerful of these conservative voices: the poet and social critic T. S. Eliot, the philosopher Michael Oakeshott, the political thinker Hannah Arendt and the educationist E D Hirsch. In the case of each thinker, the book shows how their ideas throw fresh light on contemporary educational issues. These issues range widely across current educational practice and include: creativity, cultural literacy, mindfulness, the place of religion in schools, education for citizenship, the teaching of history and Classics, the authority of the teacher, the arguments for and against a national curriculum, the educational response to cultural diversity, and more. A concluding chapter sums up the conservative case for education in a set of Principles that would be acceptable to many from the Left, as well as the Right of the political spectrum.
The book should be of particular interest to educators and educational policy makers at a time when ‘conservative’ governments are in power in the UK and the USA, as well as to researchers, academics and postgraduate students engaged in the study of educational policy, or those studying educational issues from an ethical, philosophical and cultural standpoint.


Az előadás angol nyelvű, tolmácsolást biztosítunk!

Szeretettel várjuk rendezvényünkön!

Az eseményen történő részvétel ingyenes, azonban minden esetben regisztrációhoz kötött, melyet az aktuálisan érvényben lévő járványügyi szabályozásokhoz igazítunk.

A programváltozás jogát fenntartjuk.

További információ: pecs@mcc.hu

Regisztráció