Mentor: Murányi Sarolta 

Iskola: Xántus János Két Tanítási Nyelvű Gimnázium, Budapest

Évfolyam: 12. évfolyam

Kutatási téma: A generatív mesterséges intelligencia rendszerek képalkotása az érzelmek függvényben: az így generált képek hatása az 5 —10 éves gyermekekre – kizárólag a midjourney-re korlátozva

A kutatás témájának középpontjában a generatív mesterséges intelligencia által alkotott képek értelmezése áll, amelyeket egy adott szöveg függvényében készít. A vizsgálat tárgya a  valós érzelmek és a rendszer által alkotott képek különbségének vizsgálata, valamint ezeknek a képeknek a hatásvizsgálata a gyerekekre, érzelmi intelligenciájukra és  fantáziájukra. A kutatás választ keres arra, hogyan értelmezi a mesterséges intelligencia az összetett emberi érzelmeket, és mennyire képes visszaadni az érzelmek mélységét. A kutatás célja ugyanazon képek 5—-10 éves gyerekekre gyakorolt hatásának összehasonlítása  az animált mesékben, illetve a mesekönyvekben. A fő cél annak megválaszolása, hogy a mesterséges intelligenciával készített képek gátolják-e őket az érzelmi intelligenciájuk fejlődésében, illetve a képzeletviláguk kialakulásában.