Mentor: Dr. Kiss-Kozma Georgina

Iskola: Tóparti Gimnázium és Művészeti Szakgimnázium, Székesfehérvár

Évfolyam: 12. évfolyam

Kutatási téma: Tanulási stratégiák hatékonysága

A kutatás a tanulási folyamatok értelmezésén keresztül vizsgálja a különböző módszereket és hatásukat a diákok teljesítményére és motivációjára. A tanulási stratégiákat hatékonyságuk és irányultságuk alapján hasonlítom össze, emellett olyan összefüggéseket tárok fel, amelyek ezek és a tanulási stílusok között fedezhetők fel. A vizsgálat választ keres arra, hogyan lehet leghatékonyabban hosszútávú tudást szerezni egy adott témán belül, illetve hogyan alakítható ki az egyén számára a  legjobb eredményt hozó tanulási stratégia. A kutatás szemlélteti,  milyen technikákat alkalmaznak a diákok általában, és alternatívákat javasol az új tudás elsajátításának élvezetesebbé tételéhez is. A vizsgálat távlati célja a projekt eredményeit minél több tanuló számára elérhetővé és egyénileg alakíthatóvá, felhasználhatóvá tenni.