Olvasási idő: 3 perc

A Vezetőképző Akadémia hallgatói első interkontinentális tanulmányútjukon vettek részt. Az utazás során a csoport Dél-Afrika kulturális, gazdasági és társadalmi dinamikáinak labirintusában találta magát, ahol minden egyes nap újabb és újabb ismeretek bontakoztak ki előttük.

A tanulmányút Fokvárosban kezdődött, ahol a diákok a Fokvárosi Egyetem Graduate Business School által szervezett Vezetés és fenntarthatóság Dél-Afrikában (Leadership and Sustainability in South Africa) kurzuson vehettek részt. Ez a program különösen azért volt figyelemre méltó, mert a hagyományos előadásokon túl, a hallgatók számos helyszíni látogatáson is részt vettek, így első kézből szembesültek a dél-afrikai realitásokkal. Az ilyen típusú gyakorlati tanulás hatalmas előnye, hogy a diákok nem csak elméleti tudást szereznek, hanem a valós életben is láthatják annak alkalmazását.

Az oktatási program során olyan elismert szakemberek tartottak előadásokat, mint Dave Duarte, aki a dél-afrikai gazdaság, innováció és társadalmi változások széles körét tárta a hallgatók elé. Max Pichulik a társadalmi hatású befektetések fontosságára és lehetőségeire világított rá, míg Wikus Kruger az energiaátmenet kulcsfontosságú kérdéseit, Jonnathan Steyn a fenntartható borászatok kihívásait, Caitlin Ferraire pedig a fogyasztói piac dinamikáját ismertette. Az elméleti oktatás mellett, a délutáni terepbejárások során a hallgatók közvetlen kapcsolatba kerülhettek olyan vállalkozásokkal és szervezetekkel, amelyek a hallottakat a gyakorlatban is megvalósítják.

A csapat március 25-én átutazott Johannesburgba, ahol a helyi történelmi és társadalmi kontextus mélyebb megértésére fókuszáltak. Sue von Hirschfeld előadása a vezetői lét és a vezetési kultúrák sokszínűségébe nyújtott bepillantást, ami elengedhetetlen a globális színtéren való hatékony működéshez. A látogatás az Apartheid Múzeumba és Soweto történelmi negyedébe pedig a hallgatók számára lehetőséget adott arra, hogy személyes élmények által ismerjék meg Dél-Afrika összetett múltját és jelenét, amely tovább erősítette, hogy a diákok árnyaltabb képet alakíthassanak ki a régióról.

A tanulmányút során a Vezetőképző Akadémia hallgatói számára nyújtott élmények és ismeretek lehetőséget teremtettek a személyes fejlődésre és a globális szemlélet kialakítására is. A dél-afrikai tanulmányút hozzájárult, hogy a hallgatók testközelből tapasztalják meg a globális kihívásokat és a helyi megoldásokat. Az út során szerzett ismeretek és tapasztalatok elősegítik a hallgatók kritikai gondolkodásának és nemzetközi szemléletének fejlődését, ami elengedhetetlen a jövőbeli vezetői feladatok hatékony ellátásához.