Iskola: Karinthy Frigyes Gimnázium

Évfolyam: 11. évfolyam

Kutatási téma: Vezető magyar politikusok megnyilvánulásai a Facebookon a nem politikai ünnepekről

A kutatás fókuszában a vezető politikusok ünnepi bejegyzéseinek vizsgálata áll politikai kommunikációs szempontból. A kutatás bemutatja a témaválasztások, az egyházi és szekuláris ünnepek, a szimbólumok és az üzenetek felhasználásának összefüggéseit, választókra gyakorolt hatását. A kutatási eredményekből megtudható, hogy a karácsonyi, a szilveszteri és a húsvéti időszakban történő közösségi médiahasználat miben tér el a politikusok hétköznapi kommunikációs szokásaitól, motivációitól, illetve hogy a célközönség reakcióit hogyan befolyásolja a sajátos időzítés és szóhasználat. Kérdésként merül fel, hogy a like-ok, kommentek, elérések és megosztások számaiból milyen következtetéseket vonhatunk le, és ezek milyen hatást képesek gyakorolni a befogadói magatartásra. További kérdés, hogy az emberek mit gondolnak ezekről a posztokról, és hogy a politikusok hogyan viszonyulnak egymás ünnepi tematikájú bejegyzéseihez.