Olvasási idő: 2 perc

A Társadalom- és Történelemtudományi Iskola által szervezett konferencián 2021. október 26-án arra a kérdésre kerestük a választ, hogy a sport világában milyen változások történtek az utóbbi két évben, és ezek hatására milyen lehetőségek nyílnak ma egy fiatal előtt, milyen szempontból jelenthet számára a sport perspektívát.

Milyen kihívások, lehetőségek és sikerek határozzák meg jelenleg azt, hogy miként gondolkodunk ma a tehetséggondozásról a sport területén?

Az első kerekasztal-beszélgetésre olyan személyeket hívtunk, akik az utánpótlásnevelés terén komoly tapasztalattal és eredményekkel rendelkeznek, valamint olyan sportszervezetet vezetnek, amely a magyar utánpótlásnevelés központi jelentőségű és eredményes szereplője volt az utóbbi évtizedekben.  

Az első kerekasztal-beszélgetés vendégei voltak:

  • Gergely István, Budapesti Honvéd Sportegyesület ügyvezető elnöke
  • Kárpáti Krisztián, U19-es férfi kézilabda válogatott szövetségi kapitánya és Pick Szeged Akadémia szakmai igazgatója
  • Schmidt Gábor, Magyar Kajak-Kenu Szövetség elnöke 

A beszélgetést Mohay Bence (M4 Sport) vezette.

Ezt követően Kovács Kristóf (Mindset Pszichológia) beszélgetett Rasovszky Kristóf (Balaton Úszó Klub Veszprém) olimpiai ezüstérmes nyíltvízi úszóval karrierútról, olimpiai felkészülésről és szereplésről, élsport és tanulás összeegyeztetéséről, jövőre vonatkozó elképzeléseiről.

A harmadik panelben sportközgazdászok elemzik a professzionális sport aktuális helyzetét, arra a kérdésre keresve a választ, hogy mik az aktuális jellegzetességei, kérdései és problémái annak a közegnek, ahova egy fiatal be akar lépni, akár sportolóként, akár a sport más területén elhelyezkedve.

A harmadik kerekasztal-beszélgetés vendégei voltak:

 • András Krisztina, Budapesti Corvinus Egyetem sportközgazdász mesterszak szakfelelőse

• Géczi Gábor, Testnevelési Egyetem Sportmenedzsment Tanszékének vezetője

• Szabados Gábor, Eötvös Loránd Tudományegyetem oktatója

 A beszélgetést Hajdú András (MCC Politikatudományi Műhely) vezette.