Olvasási idő: 1 perc

A kreatív ipar lehetőségeiről és a fenntarthatóságról is szó volt az MCC Közgazdasági Iskola eseményén, amelynek vendége Zulik Ákos, a Nanushka magyar divatcég stratégiai igazgatója volt, akivel Szepesi Balázs iskolavezető beszélgetett.

A divatmárkát 15 éve alapította Sándor Szandra divattervező, a cég 2019-ben története legjobb évét zárta, sőt, bekerült a legsikeresebb cégeket tartalmazó 2020-as BÉT50 kiadványba és a Financial Times hagyományos, éves listáján is jelen van. A beszélgetés során a résztvevők megtudhatták, hogy egy magyar márka miként válhat sikeressé az európai és a globális térben, továbbá azt is, hogy mitől függ egy kreatív vállalkozás stratégiai mozgástere. Elhangzott, hogy a kreatív “őserő” az elsődleges szempont, ugyanakkor a vállalkozói szemlélet is szükséges ahhoz, hogy egy design márka nagyobb pályára léphessen és növekedhessen. A kötetlen társalgásba a résztvevők is bekapcsolódtak, kérdéseik alapján szóba került a fenntarthatóság témája, valamint a közép-európai multinacionális vállalat gondolata is, amely a London-Párizs-Milánó divattengellyel szemben magyarországi központtal igyekszik sikereket elérni.