Olvasási idő: 3 perc

A nyár végével és az iskola kezdetével együtt megkezdődött az új tanév az MCC-ben is.

Az idei első KP-szombat

A nyár végével és az iskola kezdetével együtt megkezdődött az új tanév az MCC-ben is, talán az egyetlen olyan helyen, ahol a sokat emlegetett mondat: „Ezennel megnyitom a 2017/2018-as tanévet.” bosszankodás helyett örömöt jelent. Szerintem saját magam és KP-s társaim nevében is elmondhatom, hogy már a nyári tábor vége óta vártuk az idei első KP-hétvégét, azonban azt szerintem egyikünk sem gondolta, hogy a viszontlátás öröme mellett az eddigi talán egyik leglebilincselőbb MCC-s előadásunkat is ma hallgathatjuk végig.

Dr. habil Takács Ildikó, a BME GTK Ergonómia és Pszichológia Tanszék tanszékvezető egyetemi docense volt a meghívott vendég. A téma pedig a halogatás és annak okai voltak; problémák, amelyekben kisebb-nagyobb mértékben kivétel nélkül mindenki érintett, legyen akár diák, akár dolgozó felnőtt. Az előadás keretében megismerkedhettünk a halogatótípusokkal, valamint számos, a témában készített kutatásról, kísérletről, és a tanárnő diákjainál tapasztalt személyes élményeiről is hallhattunk. Ami engem igazán magával ragadott, az érdekes és elgondolkodtató téma mellett, az az előadó stílusa volt. Számomra nagyon nagy élményt jelentett az előadás minden pillanata, hiszen az elejétől a végéig fenn tudta tartani a figyelmet. Nagyon jól tükrözte ezt a közönség reakciója is, azt hiszem ugyanis, hogy ritkán van az embernek lehetősége egy olyan előadást végighallgatni, amely közben a hallgatóság soraiból senki sem beszélget, és a telefonját sem nyomkodja. Én azt gondolom, hogy az ehhez hasonló előadások képesek az emberekre hatni, segíteni nekik, hogy elhagyják rossz szokásait: például a halogatást. 

A délután folyamán két program közül választhattunk. Az egyik egy vitalehetőség volt, amely során ismét aktuális és izgalmas témákat járhattunk körbe. A vita lényege, hogy a két csapat egy tételmondat mentén, közönség előtt, pro és kontra érvek felsorakoztatásával meggyőzze a bírákat saját álláspontjáról. A vita szabályozott keretek között zajlott, így az egyetemista vitavezetők gondos segítése mellett továbbfejleszthettük vitakultúránkat. 

A másik programlehetőség pedig az Angloville csapatának angol anyanyelvű trénerei által szervezett foglalkozásai voltak. Itt kettő intermediate és egy upper-intermediate tudásszintű csoportra bontva dolgoztunk, így mindannyian a saját nyelvtudásunknak megfelelően, hatékonyan hajthattuk végre a feladatokat (terméktervezés, TED-talk videókhoz kapcsolódó beszélgetések, illetve egy kis angol nyelvű vita).

Azt hiszem az ilyen hétvégékről majdnem mindig azzal az érzéssel indulunk haza, hogy „na, ez most igazán megérte”, de ez az érzés most sokszoros, hiszen az előadás és a programok is szuperek voltak, és úgy érzem, mindemellett az angolom is felfrissült. Ezekért az élményekért szeretünk mindannyian a KP tagjai lenni!

Szabó Mária Laura
Bajai III.Béla Gimnázium